سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

لزوم توجه دستگاه‌های مرتبط به اجرای سند انسداد مبادی بی‌سوادی

معاون آموزش ابتدایی ناحیه 3 گفت: سند انسداد مبادی بی‌سوادی از اسناد بالا دست است و همه دستگاه‌های مرتبط در این سند ملزم به کمک به آموزش و پرورش و اجرای سند هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،لیلا زینالی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای عمومی آموزش و پرورش اظهار داشت: سند انسداد مبادی بی‌سوادی از اسناد بالا دست است و همه دستگاه‌های مرتبط در این سند ملزم به کمک به آموزش و پرورش و اجرای سند هستند.

وی ادامه داد: از اهداف کلی سند انسداد مبادی بی‌سوادی شناسایی، جذب و آموزش کودکان لازم‌التعلیم در سنین 4 تا 6 سال، شناسایی و جذب کودکان بالای 6 سال واجد شرایط و ثبت آن‌ها در پایه اول، جلوگیری از بازماندگی تحصیلی دانش‌آموزان و جلوگیری از ترک تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی با ارتقاء کیفیت آموزشی است.

معاون آموزش ابتدایی ناحیه 3 آموزش و پرورش اصفهان افزود: در جلسه‌ای که با برخی دستگاه‌ها برگزار شد و مشکلاتی که مسؤولان دستگاه‌ها قابلیت اجرای آن را داشتند به آن‌ها محول شد و کمک‌های شایانی در این زمینه به معاونت آموزش ابتدایی رسید.

زینالی با اشاره به اقداماتی که در رابطه به این سند انجام شده، گفت: تهیه و جمع‌آوری فهرست دانش‌آموزان اتباع خارجی تارک تحصیلی به سختی انجام پذیرفت زیرا اتباع خارجی با دردسر حاضر به حضور در کلاس‌های درسی هستند؛ هم‌چنین تعداد 28 نفر از افراد بد‌سرپرست در کل 6 ناحیه آموزشی اصفهان شناسایی و به کمیته امداد معرفی شد که موفق به جذب 8 دانش‌آموز شدیم.

وی تصریح کرد: در جذب بعضی از تارکان تحصیلی ناموفق بودیم، زیرا هیچ آدرس و دسترسی به آن‌ها وجود نداشت و این موضوع باید با صدور مجوز امور حقوقی و با کمک از اداره ثبت احوال حل شود.

معاون آموزش ابتدایی ناحیه 3 آموزش و پرورش اصفهان در پایان بیان داشت: با توجه به اهمیت سند انسداد مبادی بی‌سوادی به عزم جدی و حمایت همه‌جانبه از طرف سایر دستگاه‌ها نیاز است تا به اهداف موجود در این سند رسید.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.