سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبرگزاری روسیه: عطش سیری‌ناپذیر ریاض برای امضای قراردادهای تسلیحاتی

اسپوتنیک در مطلبی با عنوان «چشمان گرسنه»، نوشت عربستان حتی پس از امضای قرارداد تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری با آمریکا، به سلاح‌های روسی نیز چشم دوخته است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری روسی اسپوتنیک، در مطلبی با عنوان «چشمان گرسنه»، نوشت عربستان حتی پس از امضای قرارداد تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری با آمریکا، به سلاح‌های روسی نیز چشم دوخته است.

یکی از مقامات ارشد روسیه و مسئول بخش معاملات تسلیحاتی خارجی این کشور در این خصوص گفت عربستان سعودی همچنان علاقه‌مند به توسعه همکاری‌های فنی-نظامی با روسیه است و امضای قرارداد اخیر تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری با آمریکا و همکاری‌های نظامی عربستان با اعضای دیگر ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) در این خصوص تأثیری نخواهد داشت.

در ادامه این گزارش آمده است: اوایل سال جاری میلادی، مقامات روسیه گسترش چشمگیر همکاری‌های نظامی میان ریاض و مسکو را در چند سال اخیر، تأیید کردند.

مقامات سعودی بیش از همه به خرید خودروهای نظامی (از جمله انواع گوناگون تانک‌های زرهی تی-90 اس) و جنگندهای ساخت روسیه (از جمله سوخو-30 اس‌ام، سوخو-35 اس و جنگنده بمب‌افکن‌های سوخو-34) علاقه نشان داده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۲۶ ۰۱ تير ۱۳۹۶
از اونجايي كه هم پيمان غربن و تروريست پرورن روسيه عمرا يه همچين حماقتي نميكنه.
خان محمدعلی آقا
۰۰:۵۹ ۰۱ تير ۱۳۹۶
ما باید در این مورد یه فکر اساسی بکنیم