سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد رئیس حزب کارگر انگلیس از ترزا می؛

جرمی کوربین: نخست وزیر نباید غذا را از دهان کودکان بگیرد!/ مردم مدرسه و دانشگاه رایگان می خواهند

رئیس حزب کارگر انگلیس از سیاست های نخست وزیر این کشور در قبال برکسیت، مراقبت های اجتماعی و حادثه آتش سوزی لندن انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از آسوشیتدپرس، جرمی کوربین رئیس حزب کارگر انگلیس و مخالف دولت این کشور در سخنانی در پارلمان این کشور گفت: 79 نفر در آتش سوزی برج گرنفل در لندن کشته شدند، اگر اقدامات درست و بجا اتخاذ شده بود، جان حتی یک نفر از این افراد به خطر نمی افتاد. شورای محلی در خصوص وقوع این فاجعه باید پاسخگو باشد.

کوربین اظهار داشت بازمانده های این حادثه مصیبت بار نیازمند کمک و مراقبت هستند. همچنین از پرسنل آتش نشانی باید تشکر ویژه کرد. اعتراض ها و تظاهرات در روزهای اخیر وظیفه هر کدام از ما به عنوان نماینده پارلمان را مشخص می کند. آقای رئیس، چنین اتفاقی به هیچ وجه نباید در آینده رخ دهد.

وی افزود: اقدامات تروریستی اخیر در لندن و منچستر منجر به کشته و مجروح شدن ده ها تن شده است و تبعات روانی برای صدها نفر در پی داشته است. اقدام روز دوشنبه (حمله به مسلمانان در صبح خیلی زود) به ما نشان داد که تنفر، ترور و خشونت مربوط به هیچ دین و آیینی نیست. ما باید در کنار یکدیگر باشیم تا برابر نفرت و ترور ایستادگی کنیم. کشور ما وقتی که با هم متحد شویم، قوی ترین است.

کوربین بیان داشت امیدوارم در آینده نزدیک حزب کارگر بتواند دولت تشکیل دهد تا با تلاشی نو نقصان های گذشته را بازسازی کند. دولتی باید بر سر کار باشد که دارای حمایت حداکثری باشد.

رئیس حزب کارگر گفت: مردم ما نگران سیاست های دولت محافظه کار در قبال مراقبت های اجتماعی هستند، می توانید نگاهی به واکنش های مردم بیاندازید.

وی در ادامه صحبت هایش با انتقاد از ترزا مِی گفت: نخست وزیر نباید غذا را از دهان کودکان بگیرد! مردم به مدرسه و دانشگاه رایگان نیاز دارند.

کوربین گفت: ما همچنین مذاکرات مهم برکسیت را پیش رو داریم که دولت ضعف های بسیاری در این مذاکرات از خود نشان داده است. ما درحال ترک اتحادیه اروپا هستیم  اما سئوال این است که چگونه و تحت چه شرایطی؟ امیدوارم دولتی که در اقلیت است، نگرانی های ما را ببیند و در نظر بگیرد. دولت می توانست بهتر از این در مذاکرات برکسیت شرکت کند.

 

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.