سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیات تجاری آلمانی بار دیگر به خراسان شمالی سفر می کند

هیات تجاری آلمانی به منظور عملیاتی کردن پروژه های سرمایه گذاری بزودی برای دومین بار به استان سفر می کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به سفر اخیر هیات تجاری آلمانی به خراسان شمالی گفت: در بازدید هیات تجاری آلمانی از بخش های مختلف ظرفیت های موجود استان برای سرمایه گذاری به این هیات آلمانی اعلام شد و قرار بر این شد تا این هیات پس از بررسی این ظرفیت ها ، در آینده نزدیک برای عملیاتی کردن پروژه های سرمایه گذاری به شهرستان بجنورد سفر کنند.


وی افزود: در سفر اخیر این هیات درخواست برگزاری نمایشگاه هایی در آلمان ارائه شد و مقرر شد بررسی های بیشتر برای برگزاری نمایشگاه هایی برای معرفی پتانسیل این استان در آلمان انجام شود.


صمدی گفت:در طول هشت سال از تاسیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی بیش از 30 هیات تجاری از کشورهای مختلف به این استان سفر و همچنین هیات تجاری ما به سایر کشور ها اعزام شده اند.


وی اظهار کرد: درصدد هستیم در اواخر تیر ماه امسال یک هیات تجاری از این استان به کشور عراق اعزام شود.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان شمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 نفر در این استان دارای کارت بازرگانی فعال هستند، گفت: از این تعداد حدود 60 نفر امر صادرات و واردات را انجام می دهند.


وی گفت: در دو ماهه امسال این استان 14 میلیون و 400 هزار دلار به وزن 73 هزار تن به کشور های دنیا صادرات داشته است.


صمدی با بیان اینکه بیشترین صادرات استان از ابتدای امسال تاکنون با 37 درصد مربوط به کشور افغانستان بوده است افزود: ترکمستان با 23 درصد، تاجیکستان با 14 درصد از دیگر کشورهای مقصد صادراتی این استان هستند.


وی پاکستان، عراق، ایتالیا، هلند، آلمان، فرانسه، آذربایجان و گرجستان را از جمله کشورهایی مقصد صادراتی این استان عنوان کرد.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون این اتاق با تشکیل کمیته قضایی 15 کارخانه را از ورشکستگی نجات داده است.


صمدی به همکاری خوب قوه قضاییه اشاره و عنوان کرد: قوه قضاییه خراسان شمالی در راستای جلوگیری از اجراییات بانک ها و تقسیط بدهی واحدها کمک بسیار خوبی به واحدهای تولیدی مشکل دار داشته است که با کمک ها و حمایت های قضایی جلوی تعطیلی را گرفت.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.