سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

بهرامی: در آغاز مسیری برای تقویت همکاری‌های ایران و افغانستان قرار داریم

سفیر ایران در افغانستان گفت: مذاکرات راهبردی ایران و افغانستان در رشد و توسعه و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور موثر است.

محمدرضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری نخستین جلسه تهیه سند جامع همکاری‌های راهبردی ایران و افغانستان در تهران اظهار داشت: مقامات ارشد ایران و افغانستان به عنوان دو کشور همسایه که علاوه بر وجوه مشترک با تهدیدات و فرصت‌های مشترکی نیز مواجه می‌باشند، طی نشستهایی تصمیم بر عمیق‌تر کردن مناسبات بین دو کشور و گسترش حوزه‌های همکاری گرفتند.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان افزود: برای ترسیم مناسبات طولانی مدت تشکیل پنج کمیته مشترک اقتصادی و ترانزیت، همکاری‌های دفاعی و امنیتی، منابع آب، اتباع و همکاری‌های علمی و آموزشی مورد توافق طرفین واقع شد.

وی تصریح کرد: بار اول مذاکرات این پنج کمیته در تهران روزهای یکشنبه و دوشنبه همین هفته در فضایی سازنده برگزار شد. در این مذاکرات توقعات و انتظارات دو طرف از آینده مناسبات در حوزه‌های مختلف و نقشی که هر طرف می‌تواند در تقویت این مسیر داشته باشد به صورت مثبت تشریح و مورد گفتگو قرار گرفت.

بهرامی خاطرنشان کرد: در پایان این مذاکرات مقرر شد دور بعدی آن در آینده‌ای نزدیک در کابل برگزار شود،‌ طبیعتا این گام اول بوده و فکر ‌می‌کنیم در آغاز مسیری به نفع مردم هر دو کشور که نه تنها می‌تواند در رشد و توسعه متقابل موثر باشد بلکه در تقویت همکاری‌های منطقه‌ای نیز تاثیرگذار است، قرار داریم.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.