سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

پیشگیری از وقوع جرم با ایجاد اشتغال و آموزش

با ایجاد اشتغال و آموزش می توان از وقوع جرم و بروز آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس که با حضور استاندار و اعضاء شورای پیشگیری از وقوع جرم استان برگزار شد، گفت: باید زمینه آموزش و اشتغال افراد فراهم شود تا جرائم کاهش یابد.


وی بیان کرد: مسئولیت پیشگیری از وقوع جرم و تحقق اهداف آن بر عهده دستگاه‌ ها و نهاد های مختلف مانند اشخاص حقیقی و حقوقی است که هر کدام در شکل گیری جرم و آسیب های اجتماعی اثرگذار هستند.


علی القاصی‌مهر بیان کرد: هر 3دسته پیشگیری‌ فرهنگی اجتماعی، وضعی انتظامی و کیفری قضایی باید با یکدیگر در جامعه اجرا شود و هر فرد، سازمان و نهاد با ایجاد امنیت می تواند زمینه وقوع جرم را محدود کند.


رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه با آموزش و آگاهی بخشی به جامعه مي توان زمینه ارتکاب جرم را از مجرم گرفت، ادامه داد: دادگستری و دستگاه قضایی تنها در بخش سوم و اعمال مجازات‌های متناسب در راستای پیشگیری کیفری و حقوقی وظیفه مستقیم دارد که سایر امکانات اجرایی و روش‌ های پیشگیری در اختیار نهادهای اجرایی، امنیتی، انتظامی، فرهنگی و اجتماعی است.


رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم هدف این شورا ایجاد هم افزایی در بین نهادها و سازمان‌ ها در راستای کاهش وقوع جرم دانست و افزود: با تعامل ایجاد شده برنامه‌ های خوبی طرح به سطوح ملی پیشنهاد شده، که اجرای طرح‌ پیشگیری در استان فارس نتایج مثبتی داشته است.
انتهای پيام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.