سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخاله ها تهدید جدی نخاله‌ها برای حیات رودخانه‌های خلخال

جانشین فرماندار خلخال گفت: تخلیه نخاله‌های ساختمانی در بستر رودخانه‌ها علاوه بر تهدیدات زیست محیطی، سلامتی شهروندان و ساکنان شهرستان خلخال را نیز در معرض مخاطره سیل قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد قنبری جانشین فرماندار خلخال، در جلسه شورای حفاظت از منابع آب خلخال اظهار کرد: تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حجم وسیعی از حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و دائمی، مسیل دره‌های طبیعی و حریم راه‌های اصلی و فرعی این شهرستان به معضل اجتماعی بزرگ شده که باید با تمام توان از ادامه این روند و به مخاطره افتادن حیات رودخانه‌ها و سلامتی مردم جلوگیری شود.

وی افزود: بی‌توجهی به تخلیه نخاله‌ها در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل دره‌های طبیعی موجب سوء استفاده برخی از افراد سود جو در جهت تبدیل حریم دره‌ها به ملک شخصی و فروش آن در بسیاری از مناطق این شهرستان شده است.

جانشین فرماندار شهرستان خلخال اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل تخلیه نخاله‌های ساختمانی در دره طبیعی جاده امامزاده سید دانیال این دره در حال پر شدن کامل بوده که در این صورت با کمترین بارش باران سیل در منطقه شمال غربی شهر خلخال جاری شده و جان ساکنان این منطقه را در معرض خطر قرار خواهد داد.

قنبری جلوگیری از ادامه این روند و برخورد جدی با متخلفان تخلیه نخاله در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل دره‌ها را از وظایف مهم اداره امور آب و یا مسوولان سایر دستگاه‌های اجرایی عضو شورای حفاظت از منابع آب خلخال دانست.

وی افزود: کوتاهی در این زمینه فاجعه زیست محیطی در آینده شهرستان را سبب خواهد شد.

 

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.