سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

شناسایی و ثبت 20هزار در سامانه جامع انبار

از مجموع انبار های خراسان رضوی 20 مورد شناسایی و درحال ثبت در سامانه جامع انبار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به برنامه های عملیاتی حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری، گفت: ارزش ریالی کشفیات دستگاه های کاشف استان در دو ماهه اول سال 96 برابر با 501 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد پرونده های قاچاق کالا و ارز اداره کل گمرکات استان نسبت به سال قبل 3 درصد کاهش ولی از نظر ارزشی 43 درصد افزایش داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از کارکردهای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ایجاد هم افزایی و رفع موانع احتمالی مبارزه با قاچاق است و در این خصوص در سال 96 هفت اولویت اصلی مد نظر است که به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است.

حسینی افزود: مبارزه با قاچاق سازمان یافته، تکمیل زیر ساخت های کنترلی در مبادی ورودی، کامل کردن کنترل های الکترونیکی و سامانه ای، فساد زدایی اداری، بومی و مالی در حوزه مبارزه با کالا و ارز وسیاست همه جانبه نگری در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اولویت های ابلاغی به دستگاه های اجرایی استان است.

وی گفت: فرهنگ سازی مصرف کالای داخلی و همچنین سوغات داخلی به جای سوغات قاچاق باید در اولویت کارها و فعالیت ها قرار گیرد.

وی گفت: بر اساس برنامه های عملیاتی دستگاه های اجرایی استان در حوزه قاچاق کالا و ارز به زودی اطلس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان تدوین خواهد شد.

حسینی با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید، افزود: برخی کالاها در خراسان رضوی تولید می شود و در راستای ایجاد اشتغال و تقویت تولید داخلی، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اولویت مبارزه را با کالاهای قاچاقی قرار داده است که مشابه آنها در داخل استان تولید می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع انبار گفت: از 50 هزار انبار موجود در استان 20 هزار آن شناسایی شده و در حال ثبت در سامانه مذکور است و هدف گذاری شده است که 30 هزار انبار دیگر نیز شناسایی شده و در سامانه ثبت شود.

وی افزود: ثبت اطلاعات انبارها در سامانه ی مذکور، کمک شایان توجهی به شفاف سازی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز می کند.

انتهای پیام// م.م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.