بیاتی با اشاره به دلایل توقف نسبت طولانیمدت خط دو مترو افزود: خط دو متروکه قرار بود از پردیسان تا حرم و سپس بازار و فرهنگیان امتداد داشته باشد به خاطر مصوبه منوریل متوقفشده بود چرا که مسئولان اعتقاد داشتند منوریل میتواند همان کارکرد مترو را برای شهر داشته باشد.
رئیس شورای شهر قم بابیان تلاشها و پیگیری شهرداری قم و جلسات متعدد با کمیسیونهای فنی و شورای عالی ترافیک درباره شروع مجدد خط دو مترو گفت: طبق جلسه با شورای عالی ترافیک کشور و بهرغم مخالفتهای راهآهن و با یک رأیگیری خط دو مترو مصوب شد و فاینانسهای آن نیز در حال پیگیری است و حفاریهای نیز بهزودی شروع خواهد شد.
بیاتی با اشاره به برخی از اقدامات مهم شورای چهارم تأکید کرد: این کار شورا یک اقدام بسیار مهم بود که سرمایهای بالغبر ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه جذب استان شد.
وی با اشاره به مسیر خط دو مترو خاطرنشان کرد: این خط از پردیسان شروع میشود و در مقابل درب ورودی حرم مطهر ایستگاه خواهد داشت و به سمت سهراه بازار و فرهنگیان امتداد مییابد.
رئیس شورای اسلامی شهر قم بابیان اینکه منتظر رسیدن تجهیزات موردنیاز برای حفاری هستیم تا کار را بهصورت رسمی شروع کنیم، خاطرنشان کرد: حفاری خط دو مترو از زمان شروع آن حداقل یک و سال نیم طول خواهد کشید که بهطور متوسط روزی ۱۰ متر حفاری صورت میگیرد که تقریباً سالیانه ۳۶۰۰ متر میشود که البته این ده متر میتواند بهروزی ۲۰ متر نیز برسد.
وی بابیان تأمین اعتبارات موردنیاز جهت حفاری خط دو مترو تصریح کرد: برای حفاری این خط از مترو مشکل بودجهای نداریم و اعتبارات آن تأمینشده است و فقط باید سرعت خود را در حفاری آن افزایش بدهیم.
بیاتی با اشاره به افتتاح فاز سوم بلوار جمهوری اسلامی نیز بیان کرد: در مسیر راهاندازی این بلوار از هیچ ماده ۹ استفاده نشد و شهرداری توافقات و تعاملات خوبی را برقرار کرد و امیدواریم ادامه این بلوار تا بزرگراه امام علی (ع) ظرف دو سال آینده تکمیل شود.
انتهای پیام/ز