سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توزیع عادلانه یارانه کتاب در طرح‌های عیدانه

یارانه کتاب در طرح‌های عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب بسیار عادلانه توزیع شد.

علی حاجی تقی، مدیر انتشارات ارمغان طوبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص طرح‌های عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب گفت: اگر به آمار فروش کتاب در هر یک از طرح‌های عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب نگاهی کنید می‌بینید شاید صدها جلد کتاب در سطح کشور در این طرح‌ها توزیع شد. یارانه بسیار عادلانه توزیع می‌شد. در طرح‌های عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب هر کسی می‌توانست یارانه کتابش را در کتابفروشی شهرش دریافت کند.

وی افزود: در طرح‌های عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب هر کسی کتاب خود را از بین صدها ناشر انتخاب می‌کند. همیشه یارانه‌های کتاب برای ناشران بود این ناشر بود که کتاب را می‌فروخت و از یارانه آن بهره‌مند می‌شد. هیچ وقت در یارانه کتاب، کتابفروشی‌ها در نظر گرفته نشده بود. طرح‌های عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب سبب شد مردم با کتابفروشی‌ها آشتی کنند.

 مدیر انتشارات ارمغان طوبی با اشاره به تأثیر طرح‌های عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب در اقتصاد نشر اظهار داشت: پارسال حدود 6 میلیارد بودجه جذب صنعت نشر کشور شد. این بودجه هم ناشر، هم کتابفروشی و هم پخش را تکان داد؛ بدون آنکه هنگام فروش کتاب به مشتری تخفیف دهد. در این طرح پخش‌کننده کتاب سود می‌برد، ناشر هم در این طرح‌ها سود می‌برد در نهایت مؤلفین و مترجمین کتاب در طرح‌های عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب سود می‌برند. زنجیره کاملی که توانست اقتصاد نشر را راضی کند.

 

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.