وی افزود: در طرحهای عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب هر کسی کتاب خود را از بین صدها ناشر انتخاب میکند. همیشه یارانههای کتاب برای ناشران بود این ناشر بود که کتاب را میفروخت و از یارانه آن بهرهمند میشد. هیچ وقت در یارانه کتاب، کتابفروشیها در نظر گرفته نشده بود. طرحهای عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب سبب شد مردم با کتابفروشیها آشتی کنند.
مدیر انتشارات ارمغان طوبی با اشاره به تأثیر طرحهای عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب در اقتصاد نشر اظهار داشت: پارسال حدود 6 میلیارد بودجه جذب صنعت نشر کشور شد. این بودجه هم ناشر، هم کتابفروشی و هم پخش را تکان داد؛ بدون آنکه هنگام فروش کتاب به مشتری تخفیف دهد. در این طرح پخشکننده کتاب سود میبرد، ناشر هم در این طرحها سود میبرد در نهایت مؤلفین و مترجمین کتاب در طرحهای عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب سود میبرند. زنجیره کاملی که توانست اقتصاد نشر را راضی کند.
انتهای پیام/