سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

درختان میوه های تابستانه در کردستان به ثمرنشست

مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی کردستان با اشاره به به ثمرنشستن درختان میوه در این استان گفت: پیش بینی می شود امسال ۲ هزار تن محصول زردآلو، گیلاس و آلبالو تولید و روانه بازار مصرف شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛اردشیر پورحبیبی با اشاره به اینکه هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات استان به کشت زردآلو اختصاص دارد، گفت: از این میزان سطح برآورد می شود امسال ۸ هزار و ۵۰۰ تن محصول تولید و برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح باغات زردآلو استان در شهرستان های سنندج، سقز و کامیاران واقع شده است، افزود: میزان تولید امسال زردآلو نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی ارقام زردآلوی استان را شامل شاهرودی، مراغه، شمس و شکر پاره ذکر کرد و اظهارداشت: عملکرد زردآلو در باغات استان حدود ۵.۵ تن در هکتار است و در حال حاضر ۳ هزار بهره بردار باغ زردآلو دراستان داریم.
مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی کردستان به عملکرد تولید باغات گیلاس و آلبالو استان اشاره کرد و گفت: از سطح ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ های گیلاس و آلبالواستان پیش بینی می شود حدود  ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت شود.

پورحبیبی با اشاره به اینکه میزان محصول مذکور  نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش تولید نشان می دهد، اضافه کرد: شهرستان های سنندج، کامیاران و سقز بیشترین سطح زیر کشت گیلاس و آلبالو را دارند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد دو محصول گیلاس و آلبالو ۹ تن در هکتار برآورد می شود، اظهارداشت: تعداد بهره برداران این دو محصول حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر است.

وی بیشترین ارقام گیلاس  استان را شامل تکدانه مشهد، صورتی لواسان و ارقام آلبالو هم شامل مجاری و محلی عنوان کرد.

 انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.