سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

اجرای طرح تلاوت نور در ۴۷۰ کانون فرهنگی

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون بیش از ۴۷۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد مجری طرح تلاوت نور هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛حجت الاسلام رضا قاسمی گفت: اجرای طرح تلاوت نور در بیش از ۴۷۰ کانون فرهنگی استانیکی از موفق ترین و گسترده ترین برنامه های قرآنی که در دهه اخیر در کشور به اجرا درآمده، طرح «تلاوت نور» یا همان طرح تلاوت قرآن کریم بعد از اقامه نماز در مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان افزود: این طرح از ماندگارترین طرح ها است که با استقبال عموم مردم و حتی سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی همراه بوده به طوری که در نمازخانه و مساجد بسیاری از ادارات، مدارس، دانشگاه ها و حتی زندان ها شاهد اجرای آن هستیم.

ویبیان کرد : آغاز این طرح عظیم و پرخیر و برکت از مساجد بوده که همواره جایگاه و خاستگاه اصلی برنامه های قرآنی از صدر اسلام تاکنون بوده اند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: قطعا هدف مساجد از اجرای این طرح عظیم تنها اکتفا به تلاوت آیات نیست، بلکه مطابق آیات و روایات، تلاوتی ارزشمند است که همراه با تفکر، تدبر و عمل همراه باشد.

 قاسمی با بیان اینکه در این راستا ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد با هدف بسط و توسعه انس مردم با تلاوت قرآن و بهره مندی از مفاهیم والای کلام الهی، طرح تفسیر روزانه را دستور کار قرار داد افزود: تدوین مجموعه کتب تفسیر همراه برای ائمه جماعات، ادامه راه را در ارائه هرچه بهتر نکات تفسیری و کاربردی آیات الهی هموار ساخت.

وی به اهداف این طرح بزرگ قرآنی اشاره کرد وگفت: تببین کیفیت توسعه مشارکت های مردمی در برنامه های قرآنی مساجد، بررسی و بیان راه های توسعه کمی و کیفی طرح تلاوت نور با استفاده از امکانات بومی و محلی و تبیین شاخص های «مسجد طراز اسلامی از منظر قرآن و روایات» از اهداف این طرح است.

قاسمی افزود: هم اکنون بیش از ٤٧٠ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد مجری طرح تلاوت نور هستند.

وی به مخاطبین این طرح اشاره کردو گفت : قاریان، مفسران(ائمه جماعات)، اساتید جلسات، مدیران خانه های نور و مدیران کانون های تخصصی قرآن مخاطبان این طرح هستند.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.