سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت 80 درصدی مرحله دوم پروژه آبرسانی شهدای شلمچه

تکمیل مرحله دوم پروژه آبرسانی شهدای شلمچه به 27 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ حزباوی رئیس اداره امور آب و فاضلاب خرمشهر گفت: این پروژه سال 94 با 76 میلیارد ریال از محل اعتبارات منطقه آزاد اروند با آبرسانی به 13 روستا، پایانه مسافری - تجاری شلمچه و یادمان شهدای شلمچه آغاز شد که گام نخست آن اواخر همان سال به بهره برداری رسید.

علی حزباوی  افزود:برای احداث حوضچه ها و خط برگشتی آبرسانی به سه روستای سرحانیه، جدیده و دوربند غربی شلمچه با یک هزار و 700 مشترک نیاز به تامین اعتبار لازم است.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب خرمشهر گفت: آب شرب روستاهای سبعه یک، سبعه 2 و ام النجم با 450 خانوار از منبع آب تاسیسات اهواز واقع در 35 کیلومتر جاده اهواز - خرمشهر تامین می شود و به دلیل اینکه خط توزیع آب این روستاها فرسوده و از زمین های کشاورزی غرب کارون عبور می کند مرتب با شکستگی روبه رو می شود.

حزباوی افزود:در صورتی که خط انشعاب آب این روستاها از تاسیسات شرکت نفت و گاز اروندان که در فاصله 800 متری این روستاها قرار دارد، تامین شود، مشکلات شکستگی و کمبود آب آشامیدنی این روستاها برطرف می شود.

وی گفت: خط انتقال آب خام به عنوان پدافند غیرعامل از رودخانه کارون به طول یکهزار و 800 متر تا تاسیسات شهید منصوری احداث شد.

پنج هزار و 700 خانوار روستایی مشترک در 47 روستا با بیش از 140 کیلومتر شبکه توزیع و 75 کیلومتر خط انتقال زیر پوشش اداره امور آب و فاضلاب روستایی خرمشهر قرار دارند.

فرسودگی شبکه آبرسانی و عمر بالای تاسیسات آبرسانی روستاهای خرمشهر از مشکلات آب و فاضلاب روستایی است.

انتهای پیام /د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.