سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

تسهیلات شهرداری مشهد برای کاربری بخشی به خانه‌های تاریخی

مدیر گردشگری و امور زیارت شهرداری مشهد از اعطای تسهیلات برای کاربری بخشی به خانه‌های تاریخی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،علی قناویزچی گفت: یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده شهر مشهد استفاده از خانه‌های تاریخی است. امروز بسیاری از خانه‌های تاریخی این شهر یا از بین رفته‌اند و یا وضعیت مناسبی ندارند.

 

وی افزود: در یکسال گذشته مطالعات و بازدیدهایی که از شهرهای تاریخی کشور داشته‌ایم تا با استفاده از تجارب آنها از این ظرفیت باقیمانده در شهرمان استفاده کنیم.

 

قناویزچی گفت: هدف ما تسهیل و تسریع ورود سرمایه‌گذاران به این حوزه است تا کاربری بخشی مناسبی به این خانه‌های تاریخی به عنوان یک سرمایه شهری صورت گرفته و موجبات کارآفرینی، اشتغال، سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمد پایدار فراهم شود.

 

وی با اشاره به اینکه بعضی از خانه‌های تاریخی در حال حاضر تبدیل به یک آسیب شده‌اند، افزود: احیای این فضاها، هم خروجی اجتماعی داشته و هم باعث پرداختن به بحث‌های فرهنگی و هویتی با حفظ سیما و منظر شهری و بحث‌های گردشگری خواهد شد.

 

مدیر گردشگری و امور زایران شهرداری مشهد گفت: طرح اولیه کاربری بخشی به این خانه‌ها به شورا ارائه شد و در نهایت با مصوبه شورا، صدور پروانه و پایانکار رایگان به این خانه‌ها مهیا شد.

 

وی با اشاره به اینکه این کاربری بخشی با نگاه فرهنگی، جذب گردشگر و توسعه اقتصاد زیارت صورت می‌گیرد، افزود: هر کدام از شهروندان که درخواست تغییر کاربری خانه تاریخی ثبت شده خود را به فضای تجاری سازگار داشته باشند می‌توانند درخواست خود را به کارگروه مربوطه ارایه داده، تا پس از تایید، مراحل اعطای پروانه و پاینکار رایگان طی شود.

 

قناویزچی با اشاره به اینکه در حال تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری برای خانه‌های تاریخی هستیم، گفت: مالکان خانه‌های تاریخی ثبت شده تا قبل از تاریخ این مصوبه می‌توانند درخواست خود مبنی بر استفاده از این تسهیلات شهرداری را ارایه کنند.

 

وی افزود: سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند یکی از بسته‌های خانه‌های تاریخی تهیه شده را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند، البته ما معتقدیم که یا خود مالک از خانه تاریخی بهره‌برداری نماید یا حداقل در این کار شراکت داشته باشد.

 

مدیر گردشگری و امور زایران شهرداری مشهد گفت: کاربری بخشی به خانه‌های تاریخی در موضوعاتی همچون اقامتی، پذیرایی و رستوران، نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی، پزشکی، موزه و فروش محصولات داخلی خواهد بود که در این حوزه مشاوره‌های لازم به مالکان داده خواهد شد.

 

قناویزچی افزود: معماران، مالکان و مردم می‌توانند از طریق تماس با تلفن 31208، کانال تلگرامی هویت 8 و شماره پیامک 1000188نسبت به معرفی بناهای ممتاز اقدام کنند تا ما ضمن شناسایی، دسته بندی و تقدیر از این بناها، معرفی این بناها را در قالب کتاب و همچنین اکران در سطح شهر داشته باشیم.

 

انتهای پیام// م.م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.