سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

نصب 10 ایستگاه سنجش اشعه فرابنفش در شهر مشهد

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از ایجاد ایستگاههای سنجش اشعه فرابنفش یا UV برای اولین بار در شهر مشهد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، خلیل‌الله کاظمی گفت: در راستای پایش و اندازه‌گیری مقادیر اشعه فرابنفش یا uv در شهر مشهد این معاونت برای نخستین بار در کشور اقدام به ایجاد شبکه پایش این اشعه در شهر کرده است.

 

وی گفت: میزان شدت این اشعه توسط شاخص اشعه UV یا UVI نشان داده می‌شود و همچنین میزان این شاخص از صفر به بالا بوده و افزایش این شاخص باعث تشدید اثرات نامطلوب بر پوست و چشم می‌شود.

 

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد افزود: بدین منظور تعداد 10 دستگاه سنجش میزان اشعه فرابنفش در محیط طبیعی خریداری و در سطح شهر مشهد نصب شده است.

 

وی افزود: محل نصب این ایستگاه‌ها در بولوار چمن، بولوار شهید آوینی، بولوار شهید مفتح، محله سمزقند، بولوار شهید کریمی، بولوار خیام شمالی، بولوار امامیه، الهیه، بولوار سرافرازان و بولوار خاقانی است.

 

کاظمی گفت: با توجه به اتمام کار نصب و راه‌اندازی این ایستگاه‌ها در سطح شهر در حال حاضر مقادیر اشعه uv به صورت لحظه‌ای اندازه‌گیری می‌شود؛ براساس اطلاعات بدست آمده از ایستگاه‌های ذکر شده بالاترین اعداد ثبت شده از سطح شهر به ترتیب از ایستگاه خاقانی با عدد شاخص uv ، 8.68، کریمی 7.92، الهیه 7.79، کریمی 7.66، سرافرازان 7.66، آوینی 7.43، مفتح 7.42، چمن 7.16، سمزقند 6.94، امامیه 6.12، خیام شمالی 3.046 بوده است.

 

وی افزود: براین اساس قالب ایستگاه‌ها در سطح زیاد قرار دارند و نتایج تحلیل داده‌های به دست آمده نشان می‌دهد حداکثر مقدار اشعه در ساعت 12 الی 13 اتفاق می‌افتد.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به اثرات مضرو زیان آور اشعه فرابنفش توصیه می‌شود شهروندان اقدامات حفاظتی از جمله استفاده از کلاه لبه دار، کرم ضد آفتاب، استفاده از پیراهن آستین دار و شلوار بلند و عینک آفتابی را در برابر این اشعه رعایت نمایند.

 

کاظمی افزود: در سال‌های اخیر ایجاد آلودگی‌های صنعتی و تولید گازهای گلخانه‌ای سبب کاهش ضخامت لایه ازن شده و در نتیجه میزان بیشتری از اشعه UV از جو زمین عبور کرده و به سطح زمین می‌رسد.

 

انتهای پیام// م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.