سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسجدی: سفر «حیدرالعبادی» به تهران در چارچوب روابط عالی دیپلماتیک انجام می‌شود

سفیر ایران در عراق گفت: با پشت سرگذاشتن چالش‌های امنیتی عراق وارد مرحله جدیدی از عمران، توسعه و پیشرفت شده و ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار این کشور قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،  ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق درباره چرایی سفر حیدر العبادی به تهران اظهارداشت: ایران و عراق دو کشور مهم منطقه به حساب می‌آیند که از پتانسیل‌های فراوان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برخوردارند.

وی اضافه کرد: مرزهای مشترک بین ایران و عراق، از طولانی‌ترین مرزهای جغرافیایی در بین کشورهای منطقه بوده که این موضوع همراه با پیوندهای مودت و حسن همجواری و همچنین روابط عمیق تاریخی، مذهبی، فرهنگی و تمدنی فیمابین ملتهای ایران و عراق می‌تواند موجبات تحکیم و توسعه روابط گسترده در زمینه‌های مختلف بین دو کشور را فراهم آورد.

مسجدی با بیان اینکه عراق سرزمین مقدسات اسلامی، اندیشمندان و علمای بزرگ و مجاهدان و شهدای ارزشمندی است، تصریح کرد: این مودت زمینه ارتباط عمیق اجتماعی و مذهبی بین دو ملت را فراهم نموده و لذا ضرورت تعمیق همکاری‌ها را اجتناب ناپذیر ساخته است.

وی با تاکید بر اینکه درحال حاضر نیز دو طرف از روابط بسیار خوب سیاسی و اقتصادی برخوردار بوده و از گسترش رو به رشد آن استقبال می‌کنند گفت: بدنبال هماهنگی در جهت سفر نخست وزیر عراق به تهران که از روز یکشنبه در سفر منطقه‌ای به سه کشور عربستان، جمهوری اسلامی ایران و کویت انجام می‌شود، بر عزم و اراده جدی مقامات کشورمان برای توسعه روابط با عراق در تمام زمینه‌ها و ادامه حمایت از ملت، دولت، ارتش و حشد شعبی در نبرد تمام‌عیار با تروریست‌های تکفیری و از جمله بر حمایت از رفع چالش های امنیتی، سیاسی و اقتصادی عراق تاکید میشود.

مسجدی اضافه کرد: سفر آقای عبادی به تهران در چارچوب روابط عالی دیپلماتیک انجام و طی آن مسئولان ارشد دو کشور، مناسبات فیمابین و مسایل منطقه ای از جمله ایفای رایزنی دو همسایه برای کاهش تنش در منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.

سفیر ایران در عراق تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در جنگ با داعش و تکفیری‌ها، کنار ملت،‌ دولت، ارتش و حشد شعبی عراق بوده‌، قطعاً این همکاری و پشتیبانی در آینده نیز ادامه خواهد یافت و تا پیروزی نهایی مردم شریف عراق این حمایت‌ها و همکاری‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با تصریح این مسأله که بدنبال سفر و توافقات طرفین، آینده این روابط در سطوح مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی توسعه پیدا خواهد کرد، بیان داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق بر ضرورت توسعه همکاری واقف می‌‎باشند و لذا چشم‌انداز و آینده خیلی خوبی برای این روابط پیش‌بینی می‌شود.

مسجدی خاطرنشان کرد: با تحولات اخیر عراق به زودی با پشت سرگذاشتن چالش‌های امنیتی وارد مرحله جدیدی از عمران، سازندگی، توسعه و پیشرفت شده و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد چنانچه تاکنون نشان داده، تجربیات موفق خود در زمینه‌های زیربنایی و صنعتی و عمرانی را در اختیار کشور دوست و برادر عراق قرار داده و شاهد جهشی بزرگ در روابط فیمابین باشیم.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.