سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

دانش آموزان زنجانی حقوق شهروندی راآموزش می بینند

طرح ملی آموزش حقوق شهروندی به یک هزارو ۱۰۲ نفرازدانش آموزان با حضوراولیا و مربیان در استان زنجان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ فرزانه حدادیان مشاور امور بانوان آموزش و پروش استان زنجان؛ اظهار داشت:در راستای اجرای توافق نامه وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، طرح ملی آموزش حقوق و مسوولیت های فردی، خانوادگی و اجتماعی با حضور دختران و پسران پایه دهم واولیا و مربیان آنها به تفکیک برگزار گردید.

وی افزود:این طرح با هدف ارتقای آگاهی دانش آموزان، والدین و مربیان مدارس با حقوق شهروندی، حقوق و تکالیف فردی، خانوادگی و اجتماعی و توسعه اخلاق و همبستگی اجتماعی در جامعه و تقویت مهارت های موثر در دانش آموزان جهت مسوولیت پذیری، احقاق حقوق مدنی و مشارکت آگاهانه برای حضور در عرصه های مختلف خانوادگی و اجتماعی در مدارس استان برگزارشد.

مشاور امور بانوان آموزش وپرورش استان زنجان در ادامه گفت:آموزش حقوق شهروندی عامل مهمی در نهادینه شدن آن است واین آموزش ها منجر به تحکیم و تقویت نظام ارزشی مهارت‌های شهروندی وموجب استحکام دموکراسی و مشارکت پایدار شهروندان می‌گردد.

این مقام مسئول اضافه نمود:این مؤلفه ضامن بقاء و تداوم حیات اجتماعی و میزان توسعه ی همه‌جانبه جوامع صنعتی و رو به پیشرفت است و چنین تربیتی از همان آغاز طفولیت نوعی اعتماد به نفس و رفتارهای مسؤولانه را از نظر اجتماعی و اخلاقی به وجود می‌آورد.

حدادیان ابراز داشت:آموزش حقوق شهروندی برای دانش آموزان نقش حیاتی دارد زیرا تنها با شناخت این حقوق و آگاهی کامل از آنها و عمل به آنها خواهند توانست نظام نماینده- شهروند که مبتنی بر عدالت و اجرای قوانین و داشتن آزادی و حق مشارکت می باشد را در جامعه ی خود محقق سازند.

وی در ادامه گفت: این طرح ملی در مجموع با حضوریک هزار و 102 نفر از دانش آموزان،اولیا و مربیان در 6 ناحیه و شهرستان (نواحی یک و دو، شهرستان های ابهر،خرمدره،خدابنده و منطقه سجاسرود)برگزار گردید.

 

 

انتهای پیام/ ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.