سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

هدایت تحصیلی بیش از 40 هزار دانش آموز کرمانی

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: روند هدایت تحصیلی 40 هزار و 244 دانش آموز استان برای سال تحصیلی 97-96 انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمد محسن بیگی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هدایت تحصیلی اجباری نیست، بلکه فرآیندی اختیاری است که بر مبنای توانایی، استعداد و علاقه و رغبت دانش آموزان صورت می گیرد.


وی شناسایی استعدادها، توانایی ها، علایق و ویژگی شخصیتی دانش آموزان، تسهیل فرآیند انتخاب رشته ،تعیین مسیر حرفه ای و شغلی آنها و کمک به هدایت تحصیلی دانش آموزان بر اساس سیاست های توسعه ای کشور را از مهمترین اهداف اجرای طرح هدایت تحصیلی برشمرد.


محسن بیگی با اشاره به اینکه هزار و 600 مدرسه استان کرمان تخریبی و یا نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند، افزود:فضای آموزشی مطلوب و استاندارد در فعالیت های آموزشی و تربیتی ضروری است زیرا فضای آموزشی روح دارد و در مسائل تربیتی تاثیر گذار است.


وی با بیان اینکه هرچند با پایان سال تحصیلی مدارس تعطیل شده اند، اما تعلیم و تربیت همیشه جریان دارد و جاری است تصریح کرد: بیش از 150 هزار دانش آموز استان تحت پوشش فعالیت های تابستانی اوقات فراغت آموزش و پرورش قرار می گیرند.


محسن بیگی بر تعامل و همکاری همه دستگاه های فرهنگی استان در راستای پوشش برنامه های اوقات فراغت دانش آموزی تاکید کرد و افزود: کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی با اولویت مهارت آموزی، مهمترین هدف برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در استان است.


محسن بیگی با بیان اینکه در استان کرمان بیش از 70 درصد والدین به مدارس کمک نمی کنند خاطر نشان کرد: در مدارس دولتی غیر از مدارس استعداد های درخشان، نمونه دولتی و هیات امنایی برای ارائه خدمات تحصیلی وجهی از دانش آموزان دریافت نمی شود، بلکه وجوه دریافتی برای ارائه خدمات فوق برنامه می باشد و اختیاری است.


وی گفت: دولت سالیانه بیش از 40 هزار میلیارد تومان در آموزش و پرورش و برای ارائه خدمات تحصیلی به دانش آموزان هزینه می کند، اما باید بپذیریم ارائه خدمات فوق برنامه مطلوب و متناسب با نیاز دانش آموزان مستلزم همکاری اختیاری خانواده هاست.


محسن بیگی تاکید کرد: مدیران مدارس باید والدین را توجیه کنند که آموزش و پرورش بر اساس قانون اساسی از والدین در ازای خدمات تحصیلی وجهی دریافت نمی کنند، بلکه وجوه دریافتی از والدین برای هزینه های فوق برنامه و اختیاری است.


مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به پرداخت 500 میلیون تومان برای هزینه کتاب بعضی از دانش آموزان در مناطق محروم استان افزود: علاوه بر اینکه در بعضی از مدارس از اولیا وجهی دریافت نمی شود، بلکه خدمانی از قبیل تغذیه، پوشاک و خدمات پزشکی رایگان به دانش آموزان نیز ارائه می شود.


محمد محسن بیگی به نقش موثر فرهنگیان در عرصه های مختلف سیاسی اجتماعی و فرهنگی کشور نیز اشاره کرد و افزود: فرهنگیان با کمترین توقع بیشترین سهم را در برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت ماه داشتند.


وی به فعالیت 243 مدرسه دولتی با وجود یک تا پنج دانش آموز در استان اشاره کرد و گفت: معلمان در دورافتاده ترین نقاط کشور به عنوان تنها نماینده دولت با کمترین امکانات در حال خدمت هستند.


وی تصریح کرد: فقط 8 درصد از عمر یک ساله دانش آموزان در اختیار آموزش و پرورش است پس باید همه دستگاه های فرهنگی کشور و خانواده ها در راستای تربیت دانش آموزان با آموزش و پرورش همکاری کنند.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.