سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علل ناکامی تیم ملی بسکتبال در دیدارهای اخیر چه بود؟

تیم ملی بسکتبال کشورمان در مسابقات دوستانه مقابل چین عملکرد ضعیفی داشت و متحمل 2 شکست شد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی بسکتبال کشورمان برای برگزاری سه اردوی تدارکاتی راهی کشور چین شد و تنها 1 بازی را برابر تیم این کشور به برتری رسید.تیم ایران با وجود ستاره های بسکتبال نتوانست نتیجه خوبی از این دیدارهای دوستانه کسب کند اما سبب آن هرچه باشد به بازیکنان مربوط نیست، زیرا که همین ستاره ها  در دیدارهای دیگر  نتیجه قابل قبولی کسب کردند.

آمار امتیازات کلی بازیکنان ایران در سه بازی

1:سجادمشایخی 35امتیاز

2:بهنام یخچالی 33امتیاز

3:محمدجمشیدی 33امتیاز

4:روزبه ارغوان 25امتیاز

5:ارسلان کاظمی 24امتیاز

6:میثم میرزایی 10امتیاز

7:وحید دلیرزهان7امتیاز

8:نویدنیکتاش 6امتیاز

9:محمدحسن زاده 5امتیاز

11:کیوان ریاعی 4امتیاز

12:فرید اصلانی 3امتیاز

 نتیجه نه چندان مطلوب در این سه دیدار

از امتیازات بازیکنان می توان نتیجه گرفت که کادر فنی نتوانسته است از بازیکنان به خوبی استفاده  و نتیجه مطلوبی از این بازی ها کسب کند.زیرا که همین بسکتبالیست ها در مسابقات باشگاه های غرب آسیا  نتیجه قابل قبولی کسب  کردند و به طور حتم دلیل نتیجه نگرفتن برابر چین کادر فنی است.

دخالت افراد دیگر در تعویض بازیکنان

یکی از بازیکنان که نخواسته نامش در این گزارش ذکر شود،گفته است که "در دیدار با تیم چین رضا مشحون،مدیر کمیته تیم های ملی و مهران سررشته،سرپرست تیم،تعویض بازیکنان در زمین را انجام می دادند و مهران حاتمی،سرمربی تیم دخالتی در این حیطه نداشت."

شاید یکی از دلایلی که در این سه دیدار نتیجه مطلوب نگرفتیم همین مسئله باشد که سرمربی تیم ملی عهده دار تعویض بازیکنان نبوده است.

 

دستاورد تیم ملی ایران از این بازی ها چه بود؟

تیم ملی ایران به چه دلیل راهی این مسابقات شد؟آیا منفعت مالی داشت؟ از این بازی ها تجربه کسب کردند؟ به طور حتم،ملی پوشان ایران پس از نتیجه نه چندان مطلوب با خستگی زیاد اردوی بعدی را آغاز خواهند کرد.اردوی بعدی به منظور آمادگی مسابقات اطلس اسپورت که اواسط تیر است  برگزار خواهد شد.

ایران با خستگی زیاد راهی این مسابقات شد

بازیکنان بسکتبال پس ازپایان لیگ تنها 1 هفته استراحت کردند و بعد از آن راهی اردوی تیم ملی شدند.بنابراین فرصت کافی برای ریکاوری نداشتند و بلافاصله اردوی تیم ملی را آغاز کردند.همچنین تیم چین که ایران را به این مسابقات دوستانه دعوت کرده بود و این در حالیست که تیم چین زودتر از ما تمرینات آماده سازی خود را آغاز کرد و با آمادگی کامل پا به این مسابقات گذاشت.

در پایان باید گفت این طور که به نظر می رسد، تیم ملی بسکتبال پس از داشتن مربیان با تجربه ای، حال با آمدن حاتمی چالش سختی پیش رو دارد و باید دید در مسابقات آینده و رقابت های اطلس اسپورت و کاپ آسیا چه نتایجی کسب خواهد کرد.البته فدراسیون باید برای کسب نتایج بهتر تیم ملی کشورمان بودجه بیشتری صرف و از مربیان خارجی بهره ببرد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.