سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

فراگیر شدن توسعه گرایی و گفتمان توسعه در استان کرمان

استاندار کرمان با بیان اینکه توسعه گرایی و گفتمان توسعه در استان کرمان فراگیر شده است، گفت: پروژه های اقتصاد مقاومتی نباید گرفتار بروکراسی اداری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیرضا رزم حسینی درستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: با تحقق نهاد اقتصاد مقاومتی رشد قابل توجهی را در بین استان ها شاهد خواهیم بود.
وی بیان کرد: واقعیت این است که در اقتصاد مقاومتی علاوه بر پروژه هایی که اجرائی شده، باید به دنبال ایده های نو بود.
وی با اشاره به اجرای ایده مناطق هشت گانه اقتصادی در استان کرمان و تعیین معین های اقتصادی، عنوان کرد: درباره مناطق هشت گانه اقتصادی می توان به جرات گفت که تعداد پروژه های آنها دو برابر پروژه های دولتی است.
وی تاکید کرد: پروژه های معین های اقتصادی چندین برابر پروژه های دولتی است که روند اجرایی آنها به خوبی در دست انجام است.
وی گفت: تعیین معین های اقتصادی موجب جهش اقتصادی در استان کرمان خواهد شد .
رزم حسینی با بیان اینکه در حوزه اشتغال استان کرمان اعتبارت خوبی را در استان کرمان در سال جاری خواهیم داشت، عنوان کرد: برای توسعه فرهنگ کار و خود اشتغالی، هزینه های زیادی را پرداخت کردیم تا مردم بدانند که شغل دولتی نداریم و در برخی موارد مردم نیز ناراحت شدند اما امروز مردم با نگاه جدیدی به موضوع اشتغال نگاه می کنند و فرهنگ کارو تلاش تغییر کرده است.
وی اظهار کرد: سال گذشته سال طلایی استان کرمان در ایجاد شغل بوده که 32 هزار و 806 شغل جدید ایجاد شد که در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بی نظیر بود.
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی به صورت فعال و پویا است و در دسترس همگان قرار دارد، بیان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده و برش های استانی طرح های استانی نیز تعیین شده است.
وی با تاکید بر اینکه هدف نهایی اقتصاد مقاومتی تقویت اقتصاد محلی و شهرستانی است، گفت: همگرایی در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان ایجاد شده و همه مدیران باور دارند که مناطق اقتصادی کارساز و مفید بوده و به دستگاه های اجرایی کمک کرده است.
استاندار کرمان با بیان این مطلب که اقتصاد مقاومتی را با جدیت دنبال می کنیم، افزود: از ابتدا تاکید کردیم که زیر پای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می کنیم و این سیاست را همواره مد نظر داریم.
وی یادآور شد: مثلث توسعه اقتصادی موثر واقع شد و نهادی است که تازه در حال بارور شدن است ودر آیده می تواند یک نهاد دائمی باشد .
وی گفت: پروژه های اقتصاد مقاومتی عمدتا گرفتار بروکراسی های اداری است و اگر پنجره واحد در استان کرمان به شکلی ایجاد شود که حداکثر استعلامات با آن انجام شود، بسیار تاثیرگذار خواهد بود و این اقدام ظرف دو سه هفته آینده نهایی می شود.
وی با تاکید بر اینکه قانون رفع موانع تولید قانون بسیار خوبی است که میتوان از آن برای حل مشکلات واحدها و توسعه اشتغال استفاده کرد، گفت:فرهنگسازی در حوزه اقتصاد مقاومتی و خود اشتغالی کاربسیار بزرگی است که باید همواره مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.