سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال:

نمونه گیری‌های هدفمند در لیگ برتر فوتبال افزایش می‌یابد

سیف برقی از افزایش نمونه گیری‌های هدفمند و مستمر برای مبارزه با دوپینگ در فصل جدید لیگ برتر فوتبال خبر داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ توحید سیف برقی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در گفتگو با رادیو گفت و گو درباره فعالیت این فدراسیون در حوزه دوپینگ گفت: از سال ۸۷ تا ۹۳ مسئولیت مبارزه با دوپینگ در فوتبال بر عهده فدراسیون بود که شامل مسائل آموزشی و حیطه‌های مختلف دوپینگ می‌شد. از سال ۹۳ این مسئولیت با تصمیم وزارت ورزش و جوانان برعهده "نادو " ستاد ملی مبارزه با دوپینگ قرار گرفت. خوش بختانه تعامل خوبی میان نادو و فدراسیون فوتبال وجود دارد.

وی ادامه داد: در موضوع دوپینگ تلاش‌های زیادی صورت گرفته است. از جمله این که سعی داریم با نمونه گیری‌های هدفمند در کنار نمونه گیری‌های تصادفی، کسانی که دوپینگ می‌کنند را شناسایی کنیم. ضمن این که قرار است افسران ضد دوپینگ فدراسیون فوتبال به نادو اضافه شوند.

سیف افزود: نمونه گیری در مسابقات لیگ برتر زیاد است و مستمر انجام می‌شود، به همین دلیل تا کنون در تاریخ لیگ فوتبال کشورهیچ نمونه دوپینگی از سوی افسران فیفا و یا‌ ای اف سی مثبت اعلام نشده است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال درباره نمونه گیری در لیگ‌های پائین‌تر تصریح کرد: نمونه گیری در لیگ دسته یک چند برابر شده است. به علاوه این که تعداد نمونه گیری‌ها در فوتسال، فوتبال ساحلی و بخش بانوان نیز افزایش یافته است. البته تعداد مسابقات فوتبال بسیار بالاست و نمی‌توان از همه تست گرفت. به همین دلیل لازم است در کنار موضوع نظارت به آموزش نیز توجه شود. در این راه پزشکان باشگاه‌ها کمک فراوانی به ما می‌کنند.

وی درباره رواج استفاده از دخانیات در میان فوتبالی‌ها بیان داشت: فوتبال جدا از جامعه نیست و جزیی از آن است. مطمئنا در این موضوع فوتبال از جامعه تاثیر پذیرفته است. البته در این باره ما دوره‌های آموزشی در خصوص مضرات استفاده از سیگار، قلیان، حشیش، تریاک و... را برگزار کرده ایم.

 

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.