سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر ایران در ترکیه:

روز قدس باید سمبلی از وحدت در جهان اسلام شود

مراسم استقبال از روز جهاني قدس از سوی جمعیت جوانان آناتولی با حضور شخصیت های سیاسی و ابراهيم طاهريان سفیر جمهوري اسلامي ايران در تركيه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم استقبال از روز جهاني قدس از سوی جمعیت جوانان آناتولی با حضور شخصیت های سیاسی و محمدابراهيم طاهريان سفیر جمهوری اسلامی ايران در تركيه برگزار شد.


در اين مراسم سفير ايران در سخنانی گفت: روز جهانی قدس یکی از یادگارهای ماندگار حضرت امام خمینی (ره ) برای ایجاد وحدت و برادری میان مسلمانان است.


وي افزود: امروز دشمنان در تلاشند از طريق فتنه انگيزی و تفرقه ميان جوامع اسلامی، انها را از يكديگر جدا نموده و در نتيجه امت اسلامی را از اساسی ترین مسائل که يكی از مهمترين ان موضوع اشغال سرزمين های فلسطینی است دور سازند.


وي افزود: قطعا صهيونيست ها در چنين فضایی اسوده خاطر به ادامه جنايت، اشغالگری و سیاستهای ضد بشری خودعليه مردم مظلوم فلسطين بدون هيچ مانعی ادامه خواهند داد. براين اساس امروز همگان شاهديم که در بحرانهای منطقه ای خاورمیانه ؛ رژیم اشغالگر در امنیت کامل قرار گرفته و بیشترین سود را در وضعيت منطقه و جهان اسلام می برد.


سفير ايران تاكيد نمود: مشغول شدن منطقه در اتش بحرانها به حدی مطلوب صهيونستها است كه انها هم اكنون به دنبال ممنوع کردن پخش اذان در قدس شریف قبله اول مسلمين هم می باشند.


طاهريان افزود: بی شك روز قدس مناسبتی وحدت بخش در جهت تحقق ارمان مسلمانان و ملت فلسطين، در مسير رهایی قدس شريف است. اين روز مهم باید به یکی از سمبل های وحدت ميان جوامع جهان اسلام تبدیل شود تا با ياد اوری موضوع فلسطين در اين روز همه ملتها و دولتهای مسلمان با احساس مسئولیت بیشتر؛ موضوع اشغالگری صهيونيسم واهميت رفع درد و رنج ملت مظلوم فلسطین را در اولویت مسائل خود ، قرار دهند.


طاهريان گفت: در این راستا نقش ایران و ترکیه به عنوان دو کشور تاثیرگذار درمنطقه و جهان اسلام ، بسيار مهم می باشد. ما می توانيم با مشاركت و همكاري یکدیگر و در فضای دوستانه ؛ نه تنها امداد رساني و كمك به رفع ظلم و تجاوز به مردم فلسطین را هدايت نماييم بلكه مي توانيم با تعامل سازنده نسبت به حل وفصل سایر بحرانهای منطقه منجمله در كشور سوريه اقدامات موثری داشته باشيم.


در اين مراسم برنامه های متنوع فرهنگی از جمله نمايش کلیپ های فلسطین ، پخش بیاناتي از مرحوم اربکان در خصوص اهميت ازاد سازي قدس شريف و سرزمين هاي اشغالي و نيز نمایشگاه عكس ، نمايش تئاتر ويژه روز قدس و مراسم شعر خوانی، در معرض ديد حاضرين قرار گرفت.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.