سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

برپایی مشق شب قدر با حضور۱۵۰ خوشنویس فارسی

مراسم مشق شب قدر با حضور ۱۵۰ هنرمند خوشنویس در نگارخانه استاد مجید چیزفهم دانشمندیان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ همزمان با آیین‌های شب زنده داری ویژه شب ۲۳ رمضان از شب‌های قدر، خوشنویسانی از استان فارس با حضور در نگارخانه استاد چیزفهم در کوی زهرا شیراز، آثار هنری با موضوع قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) خلق کردند.

بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در حاشیه این مراسم گفت: این آیین مذهبی، هنری رویدادی بس درخشان و ارزنده است به گونه‌ای که حاصل آن تاکنون در آیینه برپایی چندین نمایشگاه در سطح استان، چاپ کتاب از آثار برگزیده و از همه مهم‌تر انس و الفت هرچه بیشتر هنرمندان با کلام نورانی الهی و آشنایی مردم فرهنگ دوست و متدین با چگونگی و نحوه کتابت قرآن مجید قابل توجه و تامل است.

مریدی افزود: مراسم "مشق قدر" در شب قدر هر سال تا سحرگاه اجرا شده است و تاکنون مورد توجه و بازدید جمع زیادی از مردم و مسئولان استان قرار گرفته و خوشبختانه امسال نیز هنرمندان خوشنویس زیادی با اظهار علاقه، در این مراسم حضور یافتند.

وی بیان کرد: کتابت کلام خداوند مهربان درحوزه خوشنویسی، هنری است که در طول تاریخ جز با ردای نیکویی و خوبی نیاراسته و شکوهی جز نورانیت کلام گهربار الهی و شعر و ادب افتخار آفرین مان را طلب نکرده است که گواه این مدعا صد‌ها بلکه هزاران اثر باقیمانده از بزرگان فرهنگ، ادب و هنر ماست که همواه بر تارک موزه‌های ایران و جهان می‌درخشد.

مریدی اظهار داشت: در این مسیر، کتابت قرآن عمل مقدسی است که هنرمند با حس خاص روحانی به آن مبادرت ورزیده و تلاش‌های صورت گرفته در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان نیز بر آن بوده که با ترویج فرهنگ قرآنی به وسیله کتابت قرآن بسترسازی لازم برای هنرمندان جوان نیز انجام شود.

مراسم کتابت قرآن کریم در شب قدر با عنوان «مشق شب قدر» توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، انجمن خوشنویسان شیراز، اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار شد.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.