سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

مرگ تدریجی قنات‌های مهریز

۶۰ درصد قنات‌های مهریز خشک شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛کامیار رسولی مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: بر اثر کاهش نزولات جوی در سال زارعی جاری، افزون بر ۶۰ درصد قنوات این شهرستان خشک شده است.

رسولی افزود: مهریز دارای ۴۰۰ رشته قنات و چشمه قنات است که خشک شدن بخش عمده آن‌ها موجب خسارات فراوان به کشاورزان منطقه شده است.

وی ادامه داد: تداوم خشکسالی‌ها در مهریز و بخصوص در سطح روستا‌های بخش مرکزی و دهستان‌های تابعه این شهرستان موجب افت کیفیت تولید اکثر محصولات باغی و زاعی شده است.

مدیرجهاد کشاورزی مهریز افزود: مهمترین مشکل در بخش کشاورزی مهریز شامل تداوم خشکسالی، کاهش آبدهی قنوات در شهر و بخصوص مناطق روستایی در بخش مرکزی است.

رسولی، تعداد بهره برداران بخش کشاورزی مهریز را حدود ۱۲ هزار نفر و سطح اراضی کشاورزی این شهرستان را ۱۷ هزار هکتار اعلام نمود.

مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: به رغم خشکسالی‌های مکرر و سرمازدگی، توسط دامداران مهریز سالانه افزون بر ۸۰ هزار تن تولیدات دامی و طیور بدست می‌آید و در این شهرستان افزون بر ۶ هزار و ۲۵۰ کلنی زنبوز عسل نیز وجود دارد.

رسولی گفت: سطح کشت‌های گلخانه‌ای شهرستان هشت هزار هکتار است که از این میزان بیش از پنج هزار هکتار آن زیر پوشش آبیاری تحت فشار و قطره‌ای است.


مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری یزد واقع شده است.

انتهای پیام/ ی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.