سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

آموزش همگانی مردم یکی ازاهداف بلند مدت محیط زیست جغتای

مسؤول نمایندگی محیط زیست جغتای گفت: آموزش همگانی مردم یکی ازاهداف بلند مدت محیط زیست جغتای است که در راستای رشدفرهنگ زیست محیطی جامعه بسیار اهمیت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، مصطفی کلاته افزود: محیط زیست طبیعی تأثیر شگرفی بر سلامت جسم، روح و روان آدمی دارد و تخریب محیط زیست سبب وارد آمدن صدمات و زیان‌های جبران ناپذیری به جامعه بشریت می‏ شود.

وی با بیان اینکه رشد فرهنگ زیست محیطی جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: آموزش همگانی مردم در راستای حفاظت از محیط زیست امروزه به عنوان یکی از اهداف بلند مدت محیط زیست جغتای است.

کلاته نقش مردم را در حفاظت از محیط زیست مهم دانست و گفت: باید همه شهروندان برای حفظ محیط زیست احساس مسؤولیت کنیم و به فرزندان خود بیاموزیم که تمامی محیط به ما تعلق دارد و آلودگی آن به ماهم ضرر می‌زند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال بیش از ۲۰ کلاس آموزشی برای شهروندان جغتایی در مساجد و مدارس برگزار کردیم، افزود: سیاستگذاری برای آموزش مردم مهم است و باید برای اینکه مردم به حرف هایمان گوش کنند، از راه‌های مختلف ایجاد انگیزه کنیم.

مسؤول نمایندگی محیط زیست جغتای با اشاره به طبیعت بکر شهرستان جغتای افزود: در سال‌های اخیر احداث کارخانه‌های مختلف در جغتای سبب آلودگی محیط زیست شده که این مسئله نگران کننده است.

وی با بیان اینکه محیط زیست جغتای با متخلفین و کسانی که محیط زیست را تخریب، شکار و صید غیر مجاز دارند به شدت برخورد می‌کند، گفت: تمامی شهروندان در صورت مشاهده هرگونه شکار حیات وحش در محیط زیست جغتای، آلودگى، تخریب محیط زیست، خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، مراتب را در أسرع وقت از طریق شماره‌های ۰۵۱۴۵۶۲۱۲۵۳ و ۰۹۱۵۳۷۱۹۱۰۸ اطلاع دهند.

 
انتهای پیام// م. م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.