سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بشنو از فیس بوک که از رسوایی ها حکایت می کند

با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و افزایش خدمات این شبکه روز به روز به تعداد کاربران آنها افزوده می گردد، کاربرانی که شاید کمترین آگاهی و اطلاع را از روند کاری این شبکه داشته باشند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، امروز شبکه ها و سایت های اجتماعی میلیون ها و شاید میلياردها کاربر را از سراسر دنیا به خود جلب کرده اند سایت های بین المللی انتشار پدافزارها در شبکه های اجتماعی افزایش یافته و این امر باعث شده تا امنیت کاربران شبکه های اجتماعی به شدت آسیب دیده و مورد سو استفاده های گوناگون قرار می گیرند.
پلیس فتا گفت: امروز ما شاهد تشکیل شمار زیادی پرونده از کاربرانی هستیم که در شبکه های اجتماعی به شدت آسیب دیده و مورد سو استفاده قرار گرفته اند که در این زمینه چند تهدید با خطر های برتر موجود در شبکه های اجتماعی به شرح زیر است:
کرم های شبکه های اجتماعی کرم هایی مانند koobface هستند که به گفته محققین امنیتی بزرگترین botnet وب 200 است تهدیدی مانند koobface با شکل ها و صورت های متفاوت ، تعریف معمول کرم را به چالش می کشد این کرم که به طور خاص برای انتشار درشبکه های اجتماعی مانند Myspace , fasebook است. هر روزه سیستم های بیشتری را به botnet بزرگ خود اضافه می کند و حسابهای کاربری بیشتری را برای ارسال هرز شامه های بیشتر و درگیر کردن سیستم های بیشتر سرقت می کند.
سرقت هویت: حملات سرقت هویت نوعی از حملات مهندسی اجتماعی هستند حملات سرقت هویت از ایمیل ها یا وب سایت های خرابکاری که ظاهرا به یک سازمان قابل اطمینان تعلق دارند برای به دست آوردن اطلاعات از افراد سوء استفاده می کنند.

تروجان ها: شبکه های اجتماعی به یک مکان امن برای تروجان ها تبدیل شده اند در برخی موارد تروجان ها قادرند ارزش حساب های بانکی قربانی را برای تصمیم گیری در مورد اولویت سرقت آن حساب مشخص کنند.
نشست داده ها: مهمترین کار در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذرادن داده های مختلف با دیگران است متاسفانه بسیاری از کاربران اطلاعات بسیار زیادی را راجع به سازمانی که به آن متعلق هستند پروژه ها محصولات مسائل مالی تغییرات سازمانی ، رسوایی ها و سایر مسائل حساس به اشتراک می گذارند حتی در برخی موارد زوج هایی که عضو این شبکه های اجتماعی هستند در مورد مسائل کاری همسر خود باکاری که بر روی یک پروژه بسیار محرمانه انجام می دهد اطلاعات حساسی را به اشتراک گذرادن اطلاعات شخصی در این شبکه ها کار خطرناکی است.
لینک های کوتاه شده: برخی از کاربران از سرویس های کوتاه کننده URL مانندtinyurl. Bitly استفاده می کنند با URL های طولانی را برای فضاهای کوچک و محدود مناسب سازی کنند که این لینک های کوتاه شده به ابزاری برای مهاجمان تبدیل شده تا با استفاده از آنها کاربران ناآگاه را برای ک لیک بر روی لینک یک بد افزار ترغیب کنند.
شناسایی افراد ارزشمند : یکی از کلیدهای اصلی تهدیدات دائمی جمع آوری اطلاعات افراد ارزشمندی است که با استفاده از آنها می توان به سیستم های مهم و حساس دسترسی پیدا کرد.
جعل درخواست بین سایتی: از اعتمادی که یک سایت شبکه اجتماعی به کاربر خود و مرورگر وی دارد سو استفاده می کنند.
جعل هویت: حساب های کاربری افراد مشهور زیادی در شبکه ای اجتماعی که دارای هزاران دنبال کننده هستند تاکنون حک شده اند.
اعتماد: نقطه اشتراک میان تمامی تهدیداتی که در بالا گفته شد اعتماد زیادی است که کاربران به این برنامه های شبکه های اجتماعی دارند.
پلیس فتا اذعان کرد: کاربران با دقت بیشتری عضو شبکه های اجتماعی می شوند عضویت ناآگاهانه در این شبکه ها می تواند به افراد آسیب جبران ناپذیری وارد نماید.
گفتنی است، متاسفانه در ایران کاربران زیادی عضو این سایت ها هستند و استفاده اشتباهی که به عنوان مثال اگر 95 درصد محاسن یک سایت داشته باشند و 5 درصد معایب جوان ها به سوی آن 5 درصد سوق پیدا می کنند./ز

«گزارش از امیر تشیعی»
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.