سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسهیلات 20 هزار میلیارد تومانی برای واحدهای صنعتی کشور در سال جدید

افزایش بسته حمایتی تسهیلات رونق تولید در سال جدید

دولت در سال جدید بسته حمایتی تسهیلات رونق تولید را از 16 هزار میلیارد تومان به 20 هزار میلیارد تومان برای کل کشور افزایش داده است.

محمدرضا علمدار یزدی رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان یزد خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛گفت: این کارگروه فعالیت خود را از سال 94 آغاز کرد و ادامه دارد که تا کنون 37 جلسه اصلی به ریاست استاندار یزد و530 جلسه کمیته تخصصی و کارشناسی که زمینه را برای برگزاری جلسات اصلی فراهم کردند، برگزار شده است.

دبير كارگروه و رييس سازمان صنعت،معدن و تجارت افزود:تا امروز ٢١٥٨ مورد مصوبه برای ٢٠٠٣پرونده که بیشترين موارد مطرح شده ١٦٩٩مورد بانكی و ١٩٧مورد تأمين اجتماعی و ٩٦مورد مالياتی است.

علمدار یزدی درباره اقدامات این کار گروه گفت: دو هزار و 158 مورد مصوبه برای دو هزار و سه فقره پرونده که در جلسه مطرح شده اند داشتیم که در این میان موارد بانکی مطرح شده با یکهزار و 699مورد 79درصد از موارد مطرح شده را به خود اختصاص داده است همچنین موارد مرتبط با تامین اجتماعی با 197 مورد 9درصد و مشکلات مالیاتی96 مورد مطرح شده است.

وی با اعلام اینکه در همین جلسات کارگروه بخشودگی جرایم تامین اجتماعی را داشتیم، افزود: در بین پرونده هایی که در این کارگروه تاکنون بررسی شده اند صنایع نساجی 356 واحد، صنایع شیمیایی و سلولوزی 326 واحد،صنایع معدنی  348 واحد، صنایع فلزی و برق 321واحد، غذایی و دارویی130 و سایر موارد 522 واحد بوده است.

علمدار یزدی در خصوص دستور کار این جلسه کارگروه گفت: بانک های عامل درباره تسهیلات رونق تولید از ابتدای سال 95 شروع شد و در کشور با پرداخت بیش از860 میلیارد تومان رتبه چهارم پرداخت تسهیلات را داریم و در این جلسه هم بانک های عامل گزارشاتی را در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی مطرح کردند.

وی افزود: دولت در سال جدید بسته حمایتی تسهیلات رونق تولید را از 16 هزار میلیارد  تومان به 20 هزار میلیارد تومان برای کل کشور افزایش داده است.

علمدار یزدی بیان کرد: بسته رونق تولید در کل کشور برای سرمایه ثابت و هم سرمایه در گردش اختصاص خواهد یافت که شرایط پرداخت تسهیلات را در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تصویب و به بانک ها ابلاغ می کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزددر خصوص بازپرداخت تسهیلات گفت: در مورد سرمایه ثابت برای واحدهای با پیشرفت بیش از60 درصد بازپرداخت در مدت 5 سال است و در مورد سرمایه در گردش برای واحد های در حال کار مدت بازپرداخت یک سال است که تا دو سال قابل تمدید خواهد بود.

وی گفت:  در این جلسه کارگروه به موضوع میانگین بها در طول سال برای کنتورهای شرکت گاز با ظرفیت 160 متر مکعب 97.7 تومان پرداخته شد و پیشنهاداتی برای شرکت ملی گاز ایران مطرح و در آخر مشکلات چند واحد تولیدی بررسی شد و مصوبات خوبی اعلام شد.
کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار یزد و دبیری سازمان صنعت و معدن و تجارت استان برگزار شد.

انتهای پیام/ ی 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.