سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حریرچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اجرای طرح بسته های رنگی برای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: طرح مقابله با عوامل خطرزا با هدف کاهش هزینه‌های درمان و پیشگیری از بیماری‌ها اجرا می‌شود.

ایرج حریرچی قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: طرح مقابله با عوامل ریسک و خطر پذیر به صورت پایلوت در چهار استان اجرا شده است که در آن عوامل خطرزای بیماری‌های غیر واگیر که عمدتا دیابت، فشار خون، بیماری‌های تنفسی و سرطان بوده بررسی‌های کاملی در مورد این بیماری‌ها انجام و نتایج خوبی حاصل شده است.
 
وی عنوان کرد: این طرح که با همکاری سازمان بهداشت جهانی است به تدریج در استان‌های دیگر نیز اجرا می‌شود و یکی از طرح‌های موفق در حوزه بهداشت و درمان به حساب می آید.
 
حریرچی ادامه داد: در این طرح افرادی که در معرض خطر بوده به گروه‌های سبز، نارنجی و قرمز تقسیم بندی شده و بسته های مهمی از لحاظ خود مراقبتی به این افراد داده می‌شود تا با پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر مردمی سالم‌تر داشته باشیم و کمتر هزینه‌های مختلف درمانی بر روی مردم انجام دهیم.
 
سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: در حال حاضر این طرح تمام مراحل اجرایی را طی می‌کند و به سرعت در سراسر کشور اجرا می‌شود تا افرادی که جزء گروه‌های  پر خطر مانند دیابت هستند با داشتن دستورالعملی مناسب دچار بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت و فشار خون نشوند.
 
انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.