سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

ضرورت مشارکت سمن ها در حفاظت از محیط زیست

رئیس محیط زیست استان تهران گفت:سمن ها و تشکل های مردمی دارای تجربه ودانش زیست محیطی هستند که برای حفاظت از محیط زیست می توانند نقش موثری داشته باشند.

 محمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست تهران در گفتگو با خبرنگارحوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛بااشاره به فعالیت سمن ها در استان تهران اظهار داشت: اگر ما کارها و فعالیت هایی راکه تعریف می کنیم براساس شناخت و متناسب با توان یکدیگر نباشد مشکلاتی پیش می آید.
 
وی افزود:تمام تلاش ما این است که مردم و تشکل ها با ما همراه شوند که بتوانیم تاثیر گذار باشیم.
 
 رئیس محیط زیست استان تهران با بیان اینکه یک دستگاه به تنهایی و با وجود مشکلات و امکانات و منابع محدود نمی تواند دست به کار شود، ادامه داد: زمانی ما موفق خواهیم بود که آحاد جامعه به کمک ما بیایند و البته ما از آنها استقبال می کنیم.
 
رئیس محیط زیست استان تهران با اشاره به حمایت محیط زیست از سمن ها گفت:تشکل ها و مجموعه ها براساس آن اهدافی که انجام می دهند در اساس نامه هایشان به همکاری و همراهی نیز اشاره کرده اند چرا که ما کارهایی را که تعریف کنیم از همان آغاز مشکلات را هم در نظر می گیریم،به عنوان مثال یک بخشی از کار را محیط زیست و بخش دیگر را سمن ها و تشکل ها بر عهده می گیرند.
 
وی افزود: سیاست و مصلحت ما همراهی ،همکاری ،مشارکت و حضور باانگیزه مردم و تشکل های مردمی است و چیزی جز این هدف را نداریم.
 
بازگیر سمن ها را مسیری برای انجام فعالیت ها دانست و گفت: سمن ها دارای تجربه ،دانش و توان محدود هستند .اگر همه دستگاهها که متولی بخش فرهنگ و فرهنگ سازی هستند ،حفظ محیط زیست را به عنوان یک نیاز و اولویت فرهنگی در دستور کار قرار بدهند و مردم را آشنا کنند ،هر نفر به تنهایی می تواند نقش بسیار موثری در حفظ محیط زیست داشته باشد.
 
وی در ادامه افزود: بیشتر تضادها به این دلیل است که گروه ها و تشکل ها در جایگاه عمل کننده و اجرایی قرار می گیرند که به دلیل محدودیت توان و امکانات سازمان محیط زیست شاهد آن هستیم کار موثری انجام نمی شود،در صورتی که هم ما وهم تشکل ها و سایر گروه ها باهم می توانیم برای افزایش دانش زیست محیطی جامعه نقش بهتری ایفا کنیم.
 
رئیس محیط زیست استان تهران در زمینه فرهنگ سازی از طریق سمن ها و NGO ها برای اقشار مختلف جامعه گفت: این گروه ها باید با هم برای تشویق و ترغیب بیشتر و ارائه راهکار به مردم برای حفاظت از محیط زیست مشارکت وفعالیت داشته باشند، به عنوان مثال آشنایی یک خانم خانه دار  با مسائل زیست محیطی می تواند در تولید 100 گرم زباله کمتر در آشپزخانه نقش داشته باشد.
 
وی افزود:ما در منازل و ساختمان هایمان آلودگی های زیادی داریم که اگر بانوان بتوانند محیط داخل منزل راسالم نگه دارند وبه جای مواد شیمیایی از شوینده های سازگار با محیط زیست استفاده کنند  وبه پرورش گل ها و گیاهان آپارتمانی  بپردازند، نقش موثری در حفظ محیط زیست دارند.
 
بازگیر در پایان به نتیجه مثبت فعالیت سمن ها اشاره کرد و گفت:سمن ها ازطریق تشکیل جلسات وکلاس هاو برگزاری همایش ها می توانند کمک شایانی به حفاظت از محیط زیست کنند.
 
انتهای پیام /
 

حفاظت از محیط زیست با مشارکت سمن ها محقق می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.