سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

برگزاری یازدهمین همایش استانی کتابت وحی در آمل

یازدهمین همایش استانی کتابت وحی با حضور خوشنویسان مطرح استانی در آمل برگزار شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، امیر امیرنیا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل، در یازدهمین همایش استانی کتابت وحی گفت: این همایش همانند سال‌های گذشته در ایام شب‌های قدر برگزار می‌شود که بزرگان خوشنویسی و کتابت استان مازندران در آن شرکت دارند .

امیرنیا افزود: هدف از برگزاری این همایش که سالانه برگزار می شود، ارتباط بیشتر خوشنویسان ممتاز و فوق ممتاز استان با یکدیگر و جوانان آینده دار این رشته هنری است .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اشاره به اینکه خوشنویسان مطرح مازندران از ١٠ شهر استان در این همایش شرکت دارند، بیان کرد: امسال همایش استانی کتابت وحی در دو بخش برگزار شد که در بخش نخست هنرمندان به کتابت قرآن تا وقت افطار و در بخش دوم آیین اختتامیه همایش استانی کتابت وحی با حضور مسؤولان و هنرمندان انجام شد .

امیرنیا با اشاره به اینکه هنرمندان خوشنویسی آیات قرآن را با خطوط ایرانی، نستعلیق، نسخ، ثلث، شکسته نستعلیق، تذهیب و کارهای حجمی کتابت می‌کنند، افزود: اساتید برجسته و بزرگ خوشنویسی کشور همانند اسرافیل شیرچی، مهدی فلاح و سهیل محمودی در این همایش حضور داشتند .

وی با قدردانی از دانشکده علوم قرآنی آمل در برگزاری این همایش گفت: آمل از شهرهای شاخص خوشنویسی و هنرهای مختلف در مازندران است که هنرمندان زیادی در این شهرستان در بخش‌های متعدد هنری فعالیت گسترده دارند.

دراین همایش همچنین از ٣٥ سال فعالیت خوشنویسی احمد (علی ) احمدیان هنرمند پیشکسوت تجلیل شد.

نمایشگاه آثار خوشنویسی ، گرافیگی و معرق با موضوعات قرآنی از برنامه های جنبی یازدهمین همایش استانی کتابت وحی در آمل بوده است.

همایش استانی کتابت وحی به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، اداره اوقاف و امورخیریه ، دانشکده علوم قرآنی و انجمن خوشنویسان شعبه آمل برگزار شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.