سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مصری: پرداخت وام با ضمانت یارانه برنامه موثری بود که فدای رقابت انتخاباتی شد

عضو حزب موتلفه گفت:هنوز به حدی از گذشت نرسیدیم که برنامه‌های موثر رقبایمان را در ایام انتخابات فدای پیروزی نکنیم.

"عبدالرضا مصری" عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون اینکه در ایام انتخابات برنامه‌هایی همچون پرداخت وام به مردم با ضمانت یارانه مطرح شد آن زمان دولت اینکار را غیرممکن عنوان کرد اما اخیرا رئیس بانک مرکزی از اجرایی شدن طرح مذکور خبر داده است، این تغییر رویکرد را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: بحث‌هایی که در ایام تبلیغات انتخابات صورت می‌گیرد از واقعیت‌های اجرایی جدا است.

وی ادامه داد: طبیعتا هر رقیبی برنامه‌ای دارد و رقبای دیگر اینگونه عنوان می‌کنند که آن برنامه عملی نیست، اما بعد از انتخابات وقتی که فضا آرام‌تر می‌شود همان کاندیدای که منتقد بود، می‌بیند که برنامه دیگر کاندیداها هم خوب است، متاسفانه هنوز به حدی از گذشت نرسیدیم که برنامه‌های موثر رقبایمان را در ایام انتخابات تایید کنیم و همه چیز را فدای پیروزی در  انتخابات نکنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کاندیداها در ایام انتخابات برای چهار رای بیشتر، بسیاری از خطوط قرمز نظام را رد کردند، اینگونه رفتار کردن مطرود است و به صلاح کشور نیست.

وی بیان کرد: از لا‌به‌لای برنامه‌های انتخاباتی کاندیداهایی که رای نیاوردند، مباحث مفیدی استخراج شد مثلا یکی از کاندیداها وعده ایجاد شغل را به مردم داد که سال‌ها روی این مسئله کار کرده بود مطمئنا اگر رای می‌آورد وعده‌اش را عملی می‌کرد.

مصری با بیان اینکه مردم مشکلات فراوانی برای وام گرفتن دارند، افزود: متاسفانه به دلیل بد عهدی‌های برخی افراد، اعتماد از بین رفته و پیدا کردن ضامن مشکل اساسی مردم است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: یکی از پشتوانه‌های ضمانت، حقوق جاری افراد است و یکی از این حقوق‌ها که اگر دولت قصد تغییر آن را نداشته باشد، همین یارانه‌ها است.

وی تصریح کرد: به نظرم دولت باید به فکر ایجاد شغل برای مردم باشد چرا که اگر به فرد بیکار وام بدهیم او را به بیکار بدهکار تبدیل می‌کنیم که مناسب نیست، به جای اینکه منابع کشور را هدر بدهیم همین مبالغ وام‌ها را به سمت ایجاد شغل هدایت کنیم، چرا که نتیجه مناسب‌تری برای جوان بیکار ما دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دولت سایت کارورزی را هم ایجاد کرد اما شصت هزار نفر بیشتر ثبت نام نکردند و سپس آن را بستند، ما امروز حدود هفت میلیون بیکار داریم و با ثبت نام شصت هزار نفر در یک سایت مشکل جوان بیکار حل نمی‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.