سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت علوم در هفته ای که گذشت؛

نرم افزار شناسایی تقلب‌های علمی دانشگاه آزاد در راه است/ پرداخت اعتبار ۳۰۰ میلیاردی به دانشگاه‌های کشور

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویدادهای متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان برخی از آنها می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بسیاری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید.
 
مرتضی موسی خانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد گفت: نرم افزار مربوط به تعیین تقلب‌های علمی در این دانشگاه تدوین شده و در حال فعالیت بر روی آن هستیم تا این نرم افزار توسعه یابد و نهایی شود.  

وی افزود: این نرم افزار نهایی شده و به زودی بارگذاری خواهد شد تا بتوانیم در آینده نزدیک از آن به صورت کامل استفاده کنیم.

 علت نهایی مسمومیت دانشجویان دانشکده فنی شیراز مشخص شد  
ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: علت نهایی مسمومیت دانشجویان، ویروسی به نام «شنگلا» اعلام شد، که می‌تواند ناشی از آلودگی ظروف غذایی یا هر چیز دیگری باشد.


 پرداخت اعتبار ۳۰۰ میلیاردی به دانشگاه‌های کشور 
ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: دولت هر سال ۲۰ درصد اعتبار صندوق رفاه را افزایش می‌دهد و یک هم افزایی خوبی صورت گرفته است. 


وی عنوان کرد: امسال مبلغی در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار دانشگاه‌ها قرار داده شده است تا مشکلات دانشجویان برطرف شود.


 5دانشگاه ایرانی در رتبه بندی «کیو اس» جزء برترین‌ها شدند  
محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: نتایج رتبه بندی سال ۲۰۱۸ میلادی کیواس که به تازگی منتشر شده است نشان از حضور ۵ دانشگاه صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، تهران و شهید بهشتی در جمع ۹۵۹ دانشگاه برتر جهان دارد.

 
 راه اندازی سامانه انتظامی در وزارت علوم  
حسن عابدی جعفری مسئول دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیات علمی گفت: در سطح کشور ۷۶ هیات در راستای رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان در حوزه ستادی وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و سازمان‌های وابسته و بیش از ۶۰ واحد در حوزه رسیدگی به تخلفات اعضای هیات علمی مشغول به فعالیت هستند.  

وی افزود: اداره این مجموعه ۱۴۰ واحدی در سراسر کشور نیازمند سامانه سپاری است و یک سامانه در حوزه اداری با حمایت هیات‌های نظارت در حال اجراست و سامانه‌ای دیگر نیز در حوزه انتظامی در آینده‌ای نزدیک با حمایت مجموعه فناوری اطلاعات وزارت علوم راه‌اندازی می‌شود.
 

واحدهای کارآموزشی رشته‌های فنی به ۶ واحد افزایش یافت 
محمد فرهادی وزیر علوم گفت: هزار مترمربع از فضای دانشگاهی کشور توسط خیرین احداث شده است.  

وی افزود: مشارکت خیرین در آموزش عالی در واقع مشارکت برای توسعه کشور است، زیرا نیروی انسانی که مهمترین منبع توسعه است در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تربیت می‌شوند و اداره امور کشور را برعهده می‌گیرند.
 
اجرای طرح سرباز تکنسین در دانشگاه فنی و حرفه‌ای 
ناصر شمس سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: این طرح توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای به وزارت علوم ارائه شده است و در حال بررسی است، ستاد فرماندهی کل نیز با آن موافقت کرده و به دنبال این هستیم کارگاه‌هایی را ایجاد کنیم تا دانشجویان در قالب این طرح در این کارگاه‌ها فعالیت کنند که امیدواریم تا تابستان نهایی شود.


 شیب رشد علمی در کشور کاهش یافته است

مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم گفت: تولید مستندات علمی ایران در سال‌های گذشته نسبت به 2 سال قبل به میزان بیش از یک و نیم درصد افت کرده است.
 

 سند تحول بنیادین بنیان فعالیت ها است
محمد رضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سند ۲۰۳۰ لغو و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای تمام فعالیت‌ها است.  


 آغاز بررسی درخواست اعزام دانشجویان به خارج در وزارت علوم 
مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: در حال حاضر در طی ۴ سال اخیر مجوز جدیدی برای موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور صادر نشده و به تازگی بررسی درخواست‌ها آغاز شده است.

تورج امرایی مدیرکل امور آموزش دانشگاه خواجه نصیر گفت: آیین نامه این طرح تدوین و تصویب شده و از مهرماه امسال اجرایی می‌شود و صرفا دانشجویانی که دارای معدل ۱۷ هستند شامل این طرح می‌شوند. 

مدیرکل امور آموزش دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به طرح «کهاد» با محوریت امکان تحصیل همزمان در 2 رشته برای دانشجویان کارشناسی دانشگاه خواجه تصریح کرد: این طرح از مهرماه امسال در دانشگاه خواجه نصیر اجرایی می‌شود.
 
انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.