سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

افزایش تردد کامیون ها با طرح ترانزیت مرز پرویزخان

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: اگر رویه ترانزیت کالا در مرز پرویز خان برقرار شود، کامیون های بیشتری در این مرز تردد خواهند داشت.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به لزوم برقراری رویه ترانزیت کالا از مرز پرویزخان اظهار کرد: یک سال است پیگیر طرح ترانزیت مرز پرویزخان هستیم و پرویزخان به عنوان یک مرز رسمی باید ترانزیت کالا را داشته باشد.
 
وی برقراری ترانزیت کالا را باعث رونق در مرز پرویزخان دانست و افزود: اگر  ترانزیت کالا را داشته باشیم، روزانه 300 تا 400 کامیون به مرز پرویز خان اضافه می‌شود.

کاشفی از پتانسیل خوب صادراتی در بازار سوریه برای سال‌های آینده خبر داد و تاکید کرد: سوریه یکی از اهداف نهایی ما برای صادرات است و اگر بخواهیم وارد این بازار شویم باید به مرز پرویزخان هم رونق بدهیم، زیرا مسیر پرویزخان - سلیمانیه - کرکوک و در نهایت دمشق مسیر ورود ما به بازار سوریه است.

وی درباره روند کاهش صادرات از مرز پرویزخان در سال گذشته گفت:این کاهش به دلیل روابط دولت مرکزی و بخش کردنشین عراق است اقلیم کردستان عراق و سلیمانه می تواند دروازه خوبی برای صادرات کالا به کل عراق باشد اما در حال حاضر دولت مرکزی اقدامات جدیدی انجام داده که موجب شده صدور کالا از کردستان عراق به این بخش دوباره بررسی شود و برای آنها تعرفه اعمال  شود.

 
کاشفی ادامه داد: اگر بخواهیم صادرات استان را قوی کنیم باید از یک طرف تولیداتمان همسو با کالاهای مورد نیاز کشور عراق باشد و از سوی دیگر فعالیت صدور کالا به کشور عراق را تسهیل کنیم.
 
کاشفی افزود 40:درصد صادرات ما به عراق تولیدات خود استان و بخش بیشتر آن متعلق به استان های دیگر است.
 
انتهای پیام/ز


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.