سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

مرمت آثار تاریخی در استان خراسان جنوبی

مرمت آثار تاریخی خراسان جنوبی به طور جدی از ابتدای امسال پیگیری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت:از ابتدای امسال مرمت آثار تاریخی استان به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود:در این راستا مرمت مسجد جامع پایین شهر بیرجند، خانه سالاری واقع در بافت تاریخی خوسف، قلعه شاهدژ نهبندان و چندین آثار تاریخی دیگر در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه مرمت مسجد جامع پایین شهر از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز شده و در حال اتمام است،گفت: این عملیات شامل: تقویت پی زیردیوارها، برداشت تویزه ها و گنبدهای شکسته شده داخل شبستان، اجرای مجدد تویزه ها و گنبدها، بام سازی و آجرفرش بام، برداشت دیوار شکسته آبدارخانه و اجرای مجدد دیوار و نماسازی و اندود گچ فضاهای داخلی و ساماندهی سیستم برق و روشنایی قسمت های تعمیر شده است.

رمضانی افزود: بر اثر ورود آب قنات عباس آباد بیرجند به زیردیوارهای قسمت شرق مسجد باعث نشست دیوارها و رانش سردر به سمت کوچه شده بود که با عملیات استحکام بخشی نشست و رانش سردرها مهار شد.

وی با اشاره به مرمت خانه سالاری واقع در بافت تاریخی شهر خوسف گفت: کار مرمت پشت بام و آجر فرش محوطه ورودی خانه سالاری واقع در بافت تاریخی خوسف نیز از بیستم خرداد سال جاری همزمان با آغاز هفته صنایع دستی شروع شده و همچنان ادامه دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  با بیان اینکه عملیات اجرای مرمت قلعه شاهدژ نهبندان آغاز شده است،افزود:
این عملیات با اعتبار 500میلیون ریال از محل اعتبارات ملی سال 95 اجرا می شود.
انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
زهره
۱۲:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
خیلی باحاله
زهره
۱۲:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
خیلی باحاله
زهره
۱۲:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
خیلی باحاله