سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

تخریبی بودن 58 درصد مدارس شمال خوزستان

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان 58 درصد مدارس شمال استان را تخریبی و غیرقابل استفاده دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ امید حاجتی، رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان اظهار داشت: اگر بخواهیم آینده مطلوبی برای شهروندان در سطح استان ترسیم کنیم طرح‌های جامع باید با توجه به اسناد بالادستی و آمایش سرزمین به طور جدی بررسی شوند.

وی بیان کرد:‌ سال گذشته از اولویت‌های شورای برنامه‌ریزی در خوزستان سرعت بخشی و بازنگری در طرح‌های جامع و تفصیلی شهری استان بود که اعتبار موردنیاز دستگاه‌های اجرایی در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

حاجتی اذعان داشت:‌ در استان‌هایی که برنامه آمایش ندارند، طرح جامع همان نقش برنامه آمایش را بازی می‌کند، با این تفاوت که طرح جامع به صورت ناحیه به ناحیه انجام می‌شود و در خوزستان که به 9 منطقه تقسیم بندی شده، طرح جامع تفصیلی ناحیه شرق در مناطق 7 و 8 استان شامل شهرهای مسجدسلیمان، لالی، اندیکا، ایذه و باغملک اجرایی می شود.

علی عسگر ظاهری، نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ در تدوین برنامه ششم کار بسیار خوبی انجام شده و امسال با رشد 107 درصدی بودجه استان به حد قابل قبولی افزایش یافت و من اطمینان دارم افراد حاضر در این جلسه عدالت و توجه به نیازهای اساسی را رکن اصلی کار خود قرار داده‌اند.

وی با بیان این‌که شمال خوزستان از لحاظ زلزله‌خیزی رتبه اول را در استان دارد، افزود: ‌عمر ساختمان‌ها بخصوص مراکز آموزش و پرورش در استان 30 درصد دچار مشکل است و در نواحی شمال استان این رقم به 58 درصد می‌رسد و 55 درصد روستاهای شمال استان که بیش از 109 سال سابقه دارند، همچنان با تانکر آبرسانی می‌شوند. همچنین بین 54 تا 57 درصد راه‌های روستایی این مناطق نسبت به نواحی پایین‌تر استان، مناسب نیست.

ظاهری بیان داشت: در زمینه کشاورزی در گذشته به شمال استان توجه نمی‌شد، در حالی که این مناطق می‌تواند ظرفیت خوبی در حوزه کشاورزی داشته باشد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: ‌58 درصد مدارس شمال تخریبی و غیر قابل استفاده هستند و از شورای برنامه‌ریزی تقاضا دارم به این مشکلات توجه ویژه داشته باشند. نواحی شمالی در زمینه حوادث سرآمد در استان محسوب می‌شوند و از لحاظ ارتباطات نیز بسیاری از نقاط این مناطق استان نقاط کور هستند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.