سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

صرفه جویی در مصرف آب جدی گرفته شود/وضعیت آب مطلوب نیست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: وضع آب خوب نیست، شهروندان صرفه‌جویی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ الله‌بخش نظرپور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: با توجه به کاهش بارش‌ها و پایین آمدن آب پشت سد درودزن، شهروندان باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

نظرپور افزود: بر اساس آمارها حجم بارندگی در شیراز نسبت به سال زراعی قبل افزایش داشته، ولی برداشت‌های سال‌های گذشته موجب شده همچنان با کمبود آب شرب مواجه باشیم.
 
وی ادامه داد: هرچند که در سال زراعی جاری و از مهر 95 تاکنون میزان بارندگی‌‌ها در جنوب استان نسبتاً مطلوب بوده و بارش‌ها در شهرستان شیراز نیز با افزایش 40 درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است، اما با توجه به برداشت‌های سال‌های قبل متأسفانه هنوز وضعیت منابع آب زیرزمینی و همچنین میزان آب در پشت سد درودزن که 23 درصد آب موردنیازمان را تأمین می‌کند چندان مطلوب نیست.
 
نظرپور با بیان اینکه 77 درصد از کل آب مصرفی شیراز را منابع آب زیرزمینی تأمین می‌کند، بیان کرد: عمق‌ چاه‌های آب در شیراز در سال‌های گذشته حداکثر 150 متر بوده اما امروز حفر چاه برای برداشت آب به بیش از 300 متر رسیده است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز اظهار داشت: متوسط مصرف سرانه آب در کلان‌شهر شیراز 130 لیتر است که در مقایسه با متوسط مصرف کشوری کمتر است.
 
وی تصریح کرد: سرانه استاندارد آب در شرایط تنش آبی حدود 105 لیتر است و مردم باید سطح مصرف خود را پایین آورند تا به این حد از استاندارد برسیم.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.