سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریاست جمهوری افغانستان: هنوز استعفای رسمی امرالله صالح را دریافت نکردیم

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرده است که اشرف غنی از کناره‌گیری امرالله صالح، وزیر دولت در امور اصلاحات بخش امنیتی از طریق "فضای مجازی" مطلع شده اما ریاست جمهوری تا هنوز استعفای رسمی آقای صالح را دریافت نکرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، آقای صالح دیروز در صفحه رسمی فیسبوکش نوشت:"من از سمت وزیر دولت در امور اصلاحات سکتور امنیتی و رئیس بورد عالی نظارت بر تعیینات افسران ارشد قوای دفاعی و امنیتی خودم را مستعفی می‌دانم."

او دلیل استعفایش را ننوشته است، اما در ادامه پیامش نوشته که به‌زودی دلایل و عوامل این تصمیمش را به همه توضیح خواهد داد.

آقای مرتضوی در صفحه فیسبوکش نوشته است: "رئیس جمهوری می‌خواهد دلیل واقعی استعفای آقای صالح را بداند. رئیس جمهور اخلاص‌مندانه انتظار داشت تا ازظرفیت‌ها، تجارب و اندوخته‌‍های جناب آقای صالح در بخش اصلاح در سکتور امنیتی استفاده شود، به همین دلیل تمام امکانات لازم برای کار و فعالیت ایشان فراهم شده بود."

امرالله صالح که از متحدان نزدیک عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان است، سه ماه پیش به عنوان وزیر دولت در امور اصلاحات امنیتی افغانستان تعیین شد. وزارتی که از سوی رئیس‌جمهوری غنی ساخته شده بود.

ریاست جمهوری افغانستان از وزارت‌های دفاع و امور داخله خواسته بود که با وزیر دولت در امور اصلاحات در بخش امنیتی همکاری همه جانبه کنند.

امرلله صالح، رئیس روند سبز از منتقدان صریح‌الهجه سیاست‌های پاکستان است. او خواستار حمله نظامی آمریکا به پایگاه‌های شورشیان در خاک پاکستان نیز است.

آقای صالح از ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۱۰ میلادی رئیس امنیت ملی افغانستان بود. این نظر در محافل سیاسی و مطبوعاتی افغانستان وجود داشت که آقای صالح در اثر فشارهای پاکستان، از ریاست امنیت ملی استعفا کرد.

آقای صالح از مخالفان سرسخت طالبان است. او معتقد است که باید اول به طالبان فشار نظامی وارد کرد تا آنها وادار به مذاکره شوند.

 
انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.