سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی‌های پزشکی؛

ارتباط مستقیم جوش‌های کمر و شانه با استرس/ دوپینگ حافظه با شکلات تلخ/ چشم‌ها هم سکته می‌کنند/ درمان فوری عفونت با آبلیمو

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد هر روز ساعت ۱۴ تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.
 
**آیا می‌دانستید مصرف آسپرین خطر ابتلا به یک خونریزی داخلی بالقوه کشنده را در سالخوردگان در قیاس با بیماران جوان ده برابر بیشتر افزایش می‌دهد؟
 
 
**آیا می‌دانستید افرادی که مبتلا به فشارخون بوده و کمبود ویتامین D دارند دو برابر در معرض ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی قرار دارند؟
 
 
**آیا می‌دانستید ترس باعث از کار افتادن کلیه‌ها می‌شود؟
 
 
 
**آیا می‌دانستید جوش‌های کمر و شانه‌ها تا حدود زیادی به علت استرس، هورمون و کیست‌های ملتهبی می‌باشد؟
 
**آیا می‌دانستید طب سوزنی می‌تواند کمک کند تا فرد به شیوه کنترل شده‌ای خشم خود را تخلیه و از ایجاد آسیب به فرد و اطرافیان او جلوگیری کند؟
 
**آیا می‌دانستید سکته چشم که به انسداد عروق شبکیه نیزمعروف است، به دلیل وجود لخته خون یا باریک شدن رگ‌های خونی شبکیه رخ می‌دهد؟
 
 
**آیا می‌دانستید درخت‌های توتی که در کنار اتوبان‌ها روئیده‌اند، به دلیل تجمع سرب در اتوبان ممکن است محصولشان نیز به سرب آلوده شده باشد؟
 
**آیا می‌دانستید مصرف شکلات تلخ تاثیرات مفیدی بر حافظه افراد دارد و از این رو به سالمندان مصرف این ماده خوراکی توصیه می‌شود؟
 
 
 
**آیا می‌دانستید آبلیمو دارای پتاسیم است و حتی می‌تواند از بروز عفونت جلوگیری کند؟
 
 
 انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.