سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

اهدای 70 هزار سی سی خون در نخستین شب قدر

مردم شیراز در نخستین شب قدر 70 هزار سی سی خون اهدا کردند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدحسین کریمی مدیر کل انتقال خون استان فارس اظهار کرد: در نخستین شب قدر بیش از 200 نفر از مردم شیراز برای اهدای خون به مراکز سازمان انتقال خون مراجعه کردند.  

 
وی تصریح کرد: از این تعداد مراجعه کننده،145  نفر دارای شرایط اهدای خون بودند که بیش از 70 هزار سی سی خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند .  
 
مدیر کل انتقال خون فارس افزود: فارس به علت داشتن بیماران تالاسمی و انجام اعمال جراحی های پیوندی و بیماری های قلبی و عروقی، پر مصرف کننده ترین استان فرآورده های خونی در کشور است .  
 
کریمی با بیان این که احیاگران قدر می‌توانند در زمان برگزاری مراسم احیا، خون خود را به نیازمندان خون اهدا کنند، افزود: یک واحد سیار انتقال خون در شب‌های قدر از ساعت 19 و 30 دقیقه تا ۱ بامداد در جوار حرم شاهچراغ (ع) کار خونگیری را انجام می‌دهد.
وی تصریح کرد: ساعات کار مراکز انتقال خون ماه رمضان در استان فارس از ۱۲ ساعت به ۱۵ ساعت افزایش یافته است و اهداکنندگان خون می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۳ با مراجعه به این مراکز در این امر خیر و خداپسندانه سهیم شوند.  
 
مدیر کل انتقال خون فارس اضافه کرد: از جمله گروه های خونی  مورد نیاز در استان او منفی، آ. بی مثبت و همچنین آ. بی منفی است.

انتهای پیام/ن



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.