سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگاه ملی «خاص‌پردازی در صنایع‌ دستی» برگزار می‌شود

نمایشگاه ملی «خاص‌پردازی در صنایع‌ دستی» در مرکز گالری مجموعه فرهنگی‌ تاریخی سعد‌آباد برگزار می‌شود.

به‌ گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به‌ نقل از مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری؛  نمایشگاه ملی «خاص‌پردازی در صنایع‌ دستی» در مرکز گالری مجموعه فرهنگی‌ تاریخی سعد‌آباد برگزار می‌شود.

این نمایشگاه مشتمل بر ۱۶۰ اثر از ۸۰ هنرمند است که از میان صد‌ها اثر شرکت‌کننده در مسابقه ملی خاص‌پردازی برگزیده شده‌اند.

تاکنون بیش از ۳۰ رشته در مسابقه ملی خاص‌پردازی شرکت داشته‌اند، که در این میان بیشترین آثار ارسالی مربوط به شهرستان شهرضا در استان اصفهان است و در مجموع برای مسابقه بزرگ خاص‌پردازی در صنایع‌دستی آثار هنرمندان ۱۴ استان کشور پذیرفته شده‌اند.

بنا بر این گزارش، خاص‌پردازی نام ایده‌ای است که به‌تازگی در صنایع‌دستی ایران ترویج داده شده است و بر اساس آن صنایع ستی نه‌تن‌ها می‌تواند نقش‌های سابق خود را ایفا کند بلکه تبدیل به یک یادمان فردی، هدیه خاص فردی یا عینیت‌بخشی به معانی خاص می‌شود.

در خاص‌پردازی از طریق کتیبه‌نگاری، نقش، تصویر، حکاکی و یا ترکیبی از آن‌ها ردی از زندگی افراد بر روی اثر ثبت می‌شود و از این طریق اثر مربوطه تبدیل به اثری خاص می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه‌روزه از تاریخ ۲۸ خرداد تا ۳ تیر ۹۶ از ساعت ۹ تا ۱۸ به میدان دربند، نگارخانه و مرکز هنری مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.

این نمایشگاه ساعت ۱۷ روز شنبه ۲۷ خرداد ۹۶ با حضور بهمن نامور‌مطلق معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، مدیران و معاونان سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان در محل نگارخانه و مرکز هنری مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد افتتاح می‌شود.

علاقه‌‎مندان همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات و آشنایی بیشتر با مقوله خاص‌پردازی به کانال تلگرامی @xaaspardaazi خاص‌پردازی مراجعه کنند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.