سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

پیش‌بینی تولید 6 هزار و 600 تن آلبالو و گیلاس از باغات استان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 6600 تن آلبالو و گیلاس از باغات این استان برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضا زارعی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: شهرستان‌های صحنه، کنگاور و کرمانشاه به ترتیب بیشترین باغات گیلاس و آلبالوی استان را دارند.

وی  با اشاره به آغاز برداشت آلبالو و گیلاس از باغات استان، گفت: برداشت آلبالو و گیلاس از نیمه اول خرداد در استان آغاز شده و تا پایان تیر ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح باغات گیلاس استان کرمانشاه را 675 هکتار اعلام کرد و افزود: 587 هکتار از این باغات بارور و 88 هکتار دیگر هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

زارعی متوسط عملکرد گیلاس در باغات استان کرمانشاه را 9.8 تن در هکتار دانست و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال 5816 تن گیلاس از باغات استان کرمانشاه برداشت شود.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه 157 هکتار باغ آلبالو دارد، افزود: 105 هکتار از این باغات بارورند و مابقی هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

زارعی اضافه کرد: متوسط عملکرد باغات آلبالوی استان 7.5 تن در هکتار است و پیش‌بینی می‌شود، امسال 792 تن آلبالو از باغات این استان برداشت شود.

 
انتهای پیام/پ


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.