سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

رونق صنایع دستی در بیله سوار فرصتی برای اشتغالزایی جوانان

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: رونق صنایع دستی در شهرستان بیله سوار فرصتی برای اشتغال جوانان فراهم می‌آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی در دیدار با فرماندار بیله‌سوار اظهار داشت: رونق صنایع دستی در شهرستان بیله سوار فرصتی برای اشتغال جوانان فراهم می‌آورد.

وی افزود: تردد بیش از دو هزار نفر در یک شبانه‌روز از گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار انجام می‌شود که برپایی فروشگاه صنایع دستی در محل پایانه مرزی و گمرک بیله‌سوار هم می‌تواند در توسعه و رونق اشتغال شهرستان موثر باشد و هم فرصت مناسبی برای انتقال دستاوردهای فرهنگی کشور به خارج از مرزها باشد که علاوه بر ارزآوری به نوعی نشانگر فرهنگ و هنر و هویت یک ایرانی است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: کم‌هزینه بودن، آموزش کوتاه مدت، بازار و ارزش افزوده مناسب از ویژگی‌های صنایع دستی است و از این رو احیای صنایع دستی می‌تواند به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشاند.

دباغ عبداللهی افزود: حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بخش‌هایی است که می‌تواند با حداقل سرمایه‌گذاری بیشترین بازده را از نظر درآمدزایی و اشتغالزایی داشته باشد و همین عامل سبب شده که بسیاری از کشورها برای توسعه این امر که امروز به یک صنعت تبدیل شده متمرکز شوند.

وی با اشاره به این که طرح کیوسک‌های صنایع دستی در شهرستان‌های استان راه‌اندازی خواهد شد، تصریح کرد: شهرستان بیله‌سوار نیز جزو شهرستانهای اولویت‌دار برای راه‌اندازی کیوسک‌های صنایع دستی است و این کیوسک‌ها در اختیار بخش خصوصی یا تولیدکنندگان صنایع دستی قرار می‌گیرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: نیازسنجی و امکان‌سنجی از نخستین گام‌های اجرای این طرح است و این کیوسک‌هاطرح ملی هستند و بر خلاف غرفه‌های صنایع دستی مقطعی نبوده و براساس دستورالعمل سازمان نصب و راه‌اندازی می‌شوند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.