سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام اعضای کمیته‌های پنجگانه افغانستان به ایران برای تدوین سند همکاری

وزارت امور خارجه اعلام کرد هیأت های پنجگانه افغانستان برای گفت وگو با طرف ایرانی به زودی عازم ایران خواهند شد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تشکیل این کمیته ها در دیدار ماه گذشته «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «محمداشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در کابل مورد توافق طرفین قرار گرفت.

بر اساس این اعلامیه رئیسان کمیته‌های پنجگانه این کشور با «صلاح الدین ربانی» وزیر خارجه دیدار و در این باره با وی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

 رئیسان این کمیته ها از عملکردها و فعالیت های خود به وزیر امور خارجه گزارش دادند و ربانی دستورات لازم را در این زمینه برای آنان صادر کرد.

کمیته‌های پنجگانه در بخش‌های اقتصادی، امنیتی، مهاجرین، آب و امور فرهنگی برای تدوین سند جامع همکاری‌ها میان ایران و افغانستان، تشکیل شده اند و وزیران امور خارجه دو کشور در صدر این کمیته ها قرار دارند.

شفقنا نوشت: وزیر امور خارجه ایران 17 ثور  در سفری یک روزه به کابل با رئیس جمهوری، رئیس اجرائی، مشاور امنیت ملی و همتای افغان خود گفت و گو کرد.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست سخنگوی ریاست جمهوری نیز در یک نشست خبری در کابل افزود که با تشکیل این کمیته ها و آغاز به کار آنها، تا 6 ماه آینده دو کشور به سند جامع همکاری های مشترک دست خواهند یافت.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در پایان سفر ظریف به تهران گفت که در دیدار وی با رئیس جمهوری افغانستان و سایر مقامات افغان موافقت شد که برای عملیاتی شدن توافقات دو کشور برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد تا بتوان مجموعه مسائل و موضوعات مورد نیاز روابط دو ملت و کشور را در چارچوب یک توافق جامع بلندمدت نهایی کرد.

وی افزود: «در این چارچوب پنج کمیته تخصصی تشکیل خواهد شد که بتواند تمامی موضوعات مورد نظر را در یک تقسیم‌بندی مشخص برای پیگیری‌های اولیه و اصول تفاهم مورد توجه قرار دهد.

 
انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.