سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

واکسیناسیون بیش از 23 هزار راس دام علیه بیماری تب برفکی در سروآباد

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان سروآباد گفت: در راستای اجرای طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی، مایه کوبی بیش از 23 هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان سروآباد پیش بینی شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛خسرو ابراهیمی با اشاره به اجرای مرحله نخست طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی در سطح این شهرستان گفت: مرحله نخست اجرای این طرح از 16 خرداد در شهرستان سروآباد آغاز شده و تا اواخر تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی سه اکیپ دولتی و خصوصی به صورت مشارکتی حضور دارند و ابتدا واکسیناسیون کانون پرخطر این بیماری یعنی دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی را اجرا خواهند کرد.
مدیر دامپزشکی شهرستان سروآباد بهترین راه برای جلوگیری از این بیماری را واکسیناسیون دام ها بیان کرد و گفت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری های واگیر در دام ها است که با واکسینه کردن می توان از تلفات دام ها جلوگیری کرد.
بیماری تب برفکی یکی از بیماری های خطرناک ویروسی و واگیر در دام ها است که از علائم آن می توان به ایجاد تاول و زخم در دهان، لب، زبان و بین سم های دام و یا تلفات غیرعادی دام ها اشاره کرد.
انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.