سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهای نفت کاهش یافت/ طلا گران شد ۱۳۹۶/۰۳/۲۴

افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و احتمال پایبند نبودن اوپک به توافق نفتی کاهش سطح تولید به کاهش بهای طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و گزارش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در خصوص افزایش تولیدات اعضا با وجود توافق نفتی کاهش سطح تولید، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با یک درصد کاهش همراه بود.
 
بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 47 سنت کاهش (معادل 1 درصد) به 48 دلار و 25 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 52 سنت کاهش (معادل 1.1 درصد)، 45 دلار و 94 سنت در هر بشکه معامله شد.
 
این کاهش بهای نفت بخاطر ادامه اشباع در بازار طلای سیاه رخ داده است. با وجود تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت تا مارس 2018، بهای نفت از ماه مه سال جاری میلادی با بیش از 10 درصد کاهش همراه بوده است.
 
همچنین پایبندی اوپک به این توافق با شک و شبهاتی همراه شده است و گزارش این هفته اوپک نشان داد که تولیدات این سازمان در ماه مه سال جاری میلادی با 336 هزار بشکه افزایش در روز، به 32.14 میلیون بشکه در روز رسیده است.
 
بر اساس گزارش روز سه شنبه‌ی مؤسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت خام آمریکا هم در هفته منتهی به 9 ژوئن با 2.8 میلیون بشکه افزایش به 511.4 میلیون بشکه رسیده است. این درحالیست که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که در همین بازه زمانی ذخایر نفت خام آمریکا با 2.7 میلیون بشکه کاهش همراه باشد.
 
همچنین، در آستانه نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا که احتمال افزایش نرخ بهره را تا پایان سال جاری میلادی بالا می برد، بهای طلا افزایش یافت. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا با 0.1 درصد افزایش به 1269.80 دلار رسید.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.