سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنظیم پیش‌نویس طرح استیضاح ترامپ توسط نماینده دموکرات کنگره

نماینده دموکرات کنگره آمریکا پیش‌نویس طرح استیضاح دونالد ترامپ را تنظیم کرده است و قصد دارد در روزهای آتی آن را به جریان بیاندازد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هافینگتن پست؛  برد شرمن، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا، روز دوشنبه در نامه‌ای به اعضای مجلس نمایندگان آمریکا درباره اینکه چرا فکر می کند مدارک کافی برای شروع روند استیضاح دونالد ترامپ وجود دارد، توضیح و نسخه ای از طرح پیشنهادی خود را ارائه داد.

شرمن در این نامه با بیان اینکه استفاده ترامپ از تهدید به منظور متوقف کردن تحقیقات درباره مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ آشکارا نقض قانون اساسی آمریکا محسوب می شود، نوشت: تلاش های ترامپ برای جلوگیری از تحقیقات درباره ارتباط احتمالی ستاد انتخاباتی وی با روسیه نقض قانون محسوب می شود.

رئیس جمهور آمریکا به علت تلاش برای جلوگیری از انجام شدن تحقیقات فدرال درباره اینکه آیا فردی از ستاد انتخاباتی وی با عوامل روسی ارتباط داشته است یا نه، به شدت هدف انتقاد قرار گرفته است. 

به گفته جیمز کومی، مدیر سابق اف بی آی، ترامپ وی را تحت فشار قرار داده بود تا درباره مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق وی، تحقیقات به عمل نیاورد و گفته بود اگر این تحقیقات ادامه یابد، کومی را اخراج خواهد کرد. اف بی آی به تحقیقات خود درباره اقدامات فلین ادامه داد و کومی برکنار شد.    

شرمن در بیانیه ای گفت تردید ندارد که مجلس نمایندگان به این زودی ها این طرح استیضاح را به تصویب نخواهد رساند زیرا کنگره در کنترل جمهوریخواهان قرار دارد. اما وی افزود، با توجه به اظهارات جنجالی کومی در هفته گذشته درباره سخنان نامناسب رئیس جمهور به وی اکنون این وظیفه کنگره است که از ترامپ توضیح بخواهد. 

شرمن گفت: ما اکنون مدارک کافی بر ای طرح استیضاح در اختیار داریم و منافع ملی هم ایجاب می کند این کار انجام شود.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.