سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چمران در جلسه علنی شورای شهر تهران؛

ساخت و ساز در باغ‌های شهر تهران انجام نمی‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: افرادی که باغات شهر تهران را خریداری می‌کنند نمی‌توانند بهره برداری مادی از آن‌ها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به طرح حفاظت و صیانت از باغ‌های شهر تهران، اظهار داشت: از کمیسیون‌های شهرسازی، معماری و خدمات شهری و سلامت درخواست دارم طرحی که برای حفظ و صیانت باغات در دو بخش بود را به طور مجزا در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: این طرح دو بخش دارد که یکی شناسنامه دار کردن باغ‌ها و لایحه طرح تفصیلی است که در جلسه گذشته به تصویب اعضا رسید.

چمران ادامه داد: بخش دوم طرح بحث و وقت برانگیز است و باید شورای عالی معماری و شهرسازی آن را تصویب کند تا بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد می‌دهم که بخش به تصویب رسیده شناسنامه دار کردن باغ‌های شهر تهران را برای اجرا شدن به شهرداری ابلاغ کنیم.

چمران تاکید کرد: پیشنهاد می‌دهم تا نامه‌ای خطاب به بنیاد تنطیم شود تا افرادی که خریدار باغ‌ها هستند بدانند که این مکان‌ها باغ باقی خواهد ماند.

وی افزود: نمی‌شود که عده‌ای با خریداری این باغ‌ها درختان آن را قطع و برج بسازند.

وی خطاب به کسانی که قصد خرید باغ‌ها را دارند، گفت: هول نشوید که باغ‌ها را به قیمت ارزان بخرید، چراکه طبق پهنه بندی کار باغ‌ها انجام می‌شود و نمی‌توان از آن‌ها بهره برداری مادی کرد.

لازم به ذکر است؛ اعضای شورای شهر تهران به پیشنهاد چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران به ابلاغ بخش نخست طرح حفظ و صیانت از باغ‌ها و شناسنامه دار شدن آن‌ها رای مثبت دادند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.