سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خزاعي:

ملت ايران،رژيم صهيونيستي را عامل ترور دانشمندان خود مي‌داند

نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد به شبکه خبری سی ان ان آمریکا گفت: رژیم صهیونیستی رسماً اعلام کرده که خواهان حذف دانشمندان هسته‌ای ایران است، بنابر این ملت ایران، رژیم صهیونیستی را عامل ترور دانشمندان خود می‌داند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، محمد خزاعي در مصاحبه با شبكه سي ان ان درباره ترور شهيد"مصطفی احمدی‌روشن" گفت:این نخستین باری نیست که یک دانشمند ایرانی مورد حمله تروریستی قرار می‌گیرد، اتفاقات مشابهی در سال 2010 رخ داد و ما با اتکا بر شواهدی که در اختیار داریم، معتقدیم این قبیل اقدامات با حمایت خارجی انجام می‌گیرد.

وی افزود: حتی برخی از مقامات صهیونیستی اعتراف کردند که سعی دارند دانشمندان ایرانی را ترور و ایران را از حق مسلم خود یعنی بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته‌ای باز دارند.
سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد یادآور شد: بنابراین معتقدیم این قبیل اقدامات توسط عوامل خارجی رخ می‌دهد که با رژیم صهیونیستی و برخی مراکز تروریست پرور دیگر در سایر نقاط دنیا مرتبط هستند.
سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد درخصوص كمك گرفتن آمريكا و رژيم صهيونيستي از شهروندان ايراني براي انجام اقدامات تروريستي اظهارداشت:اقدامات تروریستی توسط عناصر خارجی طراحی و تامین مالی می‌شوند و هر کسی می‌تواند مرتکب این قبیل جنایات شود.

مجری شبکه خبری سی ان ان با اشاره به آنچه آتش سوزی و انفجار پراکنده در تجهیزات هسته‌ای ایران می‌نامید و نیز رخ دادن چند ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان، از خزاعی پرسید: آیا تاکنون این موارد تاثیری بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران گذاشته است؟
وی پاسخ داد: نه تنها این قبیل اتفاقات هیچ تاثیری بر روند برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران نداشته و نخواهند داشت، بلکه هر گونه فشار اقتصادی و حمله تروریستی، منجر به محروم شدن ملت ایران از حقوق مسلم خود یعنی بهره‌برداری صلح آمیز از انرژی هسته‌ای، نخواهد شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر استفاده صلح آمیز از مزایای انرژی هسته‌ای تاکید دارد و معتقد است این قبیل اقدامات تروریستی فقط به اتحاد بیشتر مردم منجر می‌شود تا با قدرت فزاینده‌ای، به سوی ارتقاي دانش صلح آمیز هسته‌ای خود حرکت کنند.

مجری شبکه سی ان ان در ادامه این مصاحبه زنده پرسید: اکنون تنش زیادی بین ایران و غرب را درباره برنامه هسته‌ای شاهدیم، به نظر شما چگونه می‌توان این تنش‌ها را از بین برد؟

* عمليات تروريستي كمكي به حل تنش‌ها درباره برنامه هسته‌اي ايران نمي كند

خزاعی درباره كاهش تنش‌ها ميان ايران و غرب درخصوص برنامه هسته اي ايران افزود:: از میان برداشتن تنش‌ها فقط از طریق حل و فصل اختلافات و گفت‌گو میسر می‌شود و نه از طریق عملیات سری و تروریستی.
سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد با ابراز تاسف از اینکه ملت ایران از برخی مقامات آمریکایی و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور اظهاراتی را مانند سخنان خصمانه مقامات صهیونیستی می‌شنوند، گفت: از میان برداشتن تنش‌ها، باید از طریق قوانین و موازین بین‌المللی و گفت‌وگوی 1+5 و جمهوری اسلامی ایران انجام گیرد و قطعاً این قبیل اقدامات سری و تروریستی به هیچ وجه منجر به پایان موضوع نخواهد شد و تاثیری نیز نخواهد داشت.

خزاعي ادامه داد:واضح است که ملت ایران مطالبی را از سوی برخی مقامات آمریکایی می‌شنود که شبیه آن مطالب هرگز از سوی هیچ یک از مقامات و یا شهروندان ایرانی شنیده نشده است.

سفیر و نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد در پایان تاکید کرد: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران ارتقای بهره‌وری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای است و آمادگی دارد برای هرگونه گفتگو و راه حل مسالمت آمیزی که به این هدف منجر شود، همکاری کند.

/ع2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.