سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

بهره برداری از 46 طرح در هفته جهاد کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از افتتاح 46 طرح در هفته جهاد کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد مهدی قاسمی رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: در هفته جهاد کشاورزی امسال 46 طرح به ارزش 59 میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از این طرح ها برای ۲۹۱ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
 
قاسمی افزود: 70 هزار هکتار آبیاری تحت‌فشار برای امسال مصوب شده که بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ هکتار آن در سال قبل محقق شد و در دو ماه نخست امسال نیز یکهزار و 781 هکتار اجرایی شد.
 
وی با اشاره به توسعه و تجهیز 4 هزار و 540 دستگاه ماشین‌آلات جدید، بیان کرد: کشت کلزا نسبت به مدت مشابه سال 94 شش برابر شد و علیرغم کاهش سطح زیر کشت، تولید گندم در سال 95 معادل ۱۰ درصد افزایش داشت.
 
قاسمی اظهار کرد: استقرار نظام نوین ترویج، تولید گیاهان دارویی با مشارکت و سرمایه‌گذاری خارجی، برنامه‌ریزی برای برخورد و ممانعت از تغییر کاربری اراضی، حرکت به سمت کشاورزی علمی و رشد ۵۰۰ درصدی چاپ نشریات ترویجی از دیگر مواردی بود که مواردی است، افزود: پارسال  ۳۳۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده که ۱۵۴ میلیارد تومان آن در بخش رونق تولید بود.
 
وی ادامه داد: 370 هزار تن گندم، ۲ هزار تن کلزا و ۳۳ هزار تن جو به صورت تضمینی خریداری شد که ۲۶ درصد پول گندم، ۹۵ درصد کلزا و ۳۰ درصد اعتبار جو پرداخت‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: در حال حاضر سطح گلخانه‌های استان فارس ۲۸۴ هکتار است که در مقایسه با پارسال دو برابر شده است.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.