سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

بومی سازی پمپ‌های فرآيندی چند مرحله‌ای

پمپ‌های فرآيندی چندمرحله‌ای ( BB3 ) با حمايت شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب بومی سازی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ بيژن عالی پور، مديرعامل شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب در این خصوص گفت: پروژه بومی‌سازی پمپ‌های گريز از مركز چند مرحله‌ای ( BB3 ) در راستای منويات مقام معظم رهبری و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمايت از ساخت داخل، به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی بیان کرد: اين پروژه مطابق با استانداردهای معتبر جهانی برای نخستين بار در كشور و با همكاری مشترك كارشناسان منتخب شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب و شركت‌های داخلی انجام شد.

عالی پور اذعان داشت: تمام مراحل تدوين دانش فنی، طراحی، ريخته‌گری و ساخت اين نوع پمپ در داخل كشور صورت گرفته و نمونه ساخته‌شده، تمامی آزمايشات عملكردی را با موفقيت طی كرده است و عملكرد و راندمان آن مطابق با استاندارد API 610 است.

مديرعامل شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب اظهار كرد: نمونه ساخته‌شده از اين نوع پمپ از نظر دقت طراحی و ساخت قابل رقابت با محصولات شركت‌های بزرگ پمپ‌سازی خارج از كشور است.

وی افزود: با توجه به اين‌كه ساخت اين پمپ‌ها نخستين تجربه طراحی در كشور به حساب می‌آيد، طراحي، تدوين دانش فنی و فعاليت‌های فنی مهندسی پروژه از پيچيدگی‌های خاصی برخوردار بود كه تحت نظارت دقيق و هوشمندانه سرپرستان و كارشناسان اين شركت با موفقيت محقق شد.

بیژن عالی پور بیان داشت: پمپ‌های گريز از مركز چند مرحله‌ای ( BB3 ) كاربری فراوانی در واحدهای نفت و گاز دارند و با بومی‌سازی آن‌ها ضمن جلوگيری از خروج ارز، موجب ايجاد اشتغال و حمايت از صنايع داخلی خواهد شد.

وی با تقدير از همه دست اندركاران اين پروژه، اظهار اميدواری كرد اين موفقيت‌ها و اقدامات بديع و نوآورانه در راستای توليد صيانتی و حمايت از صنايع داخلی، استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.